Simba säng


På kvällen, låter sig Simba - aningen motvlligt bäras ut från sovrummet. Sen stänger vi -  för kattsäkerhets skull sovrumsdörren. Simba brukar nog sova i  en fåtolj eller i soffan, ibland i något av fönstren,  eller på någon av stolarna. Jag vet inte så noga eftersom jag själv, i bästa fall - sover.

På morgonen, när han hör våra sömntrötta röster vid sextiden, krafsar han försiktigt på dörren för att bli insläppt, och det blir han. Han går försiktigt in i sovrummet, hoppar upp i sängen och sen börjar han jaga M:s tår. Efter en stund ledsnar han på det och hittar på nåt annat hyss. Idag när han var ute, blev han påhoppad av den där gråsvarta katten, som jag tidigare visat på en bild, katten med attityd!  Kattlivet  kan vara hårt ibland!

32959-265


A whiter shade of pale - så har det känts idag, trots den tilltagande blekheten har jag fått gjort vad jag tänkt på jobbet. Jag har vänt mina papper, stämplat och sen arkiverat.

Inte mycket nytt finns att  berätta. J1 var hos oss och käkade middag och berättade att han åker till Umeå, i helgen för att träffa J2. Det har vårt fulla gillande, även om själva bilresan inte har det!

M och jag kollade nyss, nya avsnittet av Prison break (2.5). Till helgen blir det, i bästa fall - Mission Impossible 3. På måndag kommer mina pojkvänner på besök - så det så!



Kommentarer
Postat av: Gunnel

När vi bodde i villan var våra katter "inne"-katter. När dom ville gå ut hade vi dom i linor. Men ajaj...grannkatterna kom och ville ha gruff. Då blev det lite orättvist så därför blev våra katter också fria katter. Men sen vi flyttade till stan blev dom "inne"-katter igen. Dom har anpassat sig bra.
Stackars Simba...varför får han inte gosa in sig hos er på natten då??? Vavava!!!! :O)

Postat av: SolSkuggan

Förstod väl att den där aristokratiska gråkatten skulle ta kommandot.
Aha! Måndag.. Om jag minns rätt så är det då ni knäcker Old Puteney, om det finns nåt kvar vill säga.
Procol Harum, den gamla LP:n har jag, lyssnar på den då och då, en av mina absoluta favoriter.
Sov gott och hälsa M
Kram.

2006-09-21 @ 22:42:19
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Aretindra

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2010-12-06 @ 11:17:16
URL: http://aretindra.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback