Sambo med Simba

32959-246

Hux flux har vi blivit med katt. J2 fästmö Je ska jobba som lärare i Örnsköldsvik under höstterminen och J2 kan inte ta hand om krabaten - Simba. Då rycker firma L och M in och räddar situationen - i vart fall övergångsvis, kanske i två månader.

Det är en stilig innekatt, på många sätt, ovanlig färgsättning, och namnet är verkligen fränt. Som alla katter har den egenheter, som vi inte ska gå in på här. Idag börjar det lossna lite i umgänget. Spinningen har kommit igång ordentligt!

32959-245

Det har varit mest regn och rusk över Sundsvalls-regionen idag, men just nu är det i alla fall uppehåll och sympatiska 16 grader. Blå himmel har vi inte sett på flera dagar.

Från jobbet finns inte mycket att berätta, knappt nåt spännande alls har hänt. Om det är bra eller dåligt, låter jag vara osagt!

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården

Mysig katt! Och detta med spinningen ger sig när den bekantat sig med er.

Postat av: SolSkuggan

Simba såå fin. Liknar en katt som sura syrran hade.
Djurvänner är ni minsann, tur att ni kunde ställa upp.
Vem är det som håller Simba i famnen?

2006-09-05 @ 20:24:35
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Då vill jag bara informera att Herrn är den minsta pygmé jag någonsin skådat. Jo jag har faktiskt träffat några på rikt..
Midja och längd...
Det hade ändå inte spelat nån roll. Du är du och M är M.
Jag gillar er kort och gott:))

2006-09-05 @ 21:07:54
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Det exemplaret skulle jag kalla röd tigrerad bonnkatt. Om inte mer 50 % av familjen var extremt allergiska skulle jag lugnt husera ett par kattexemplar.

2006-09-05 @ 23:30:54
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: J2

Jo det är ju tur att man har päron som kan ställa upp. Katten är fin och MYCKET speciell. Kan bli nyfiket att ser hur katten och sködlpaddan kommer överens i framtiden.=)

2006-09-06 @ 02:03:42
Postat av: SolDalen

Men det var en vacker katt och Simba, så passande namn! Ge en extra klapp från mig..

Jag plaskar vidare här

Kram till dig och M och Simba

2006-09-06 @ 10:01:44
URL: http://SolDalen.blogg.se
Postat av: Teodora

Grattis till att ha blivit med katt! De är både fina och söta, krävande och givande!

2006-09-06 @ 10:57:50
Postat av: Ninni

Katter är underbara djur...härligt egna viljor och har en otrolig förmåga att se till att dom blir bortskämda!!

2006-09-06 @ 15:09:12
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: M

Det är Latmask i egen "låg" person som håller i lilla missen. "Låg" skriver jag pga att Latmask tidigare skrivit att han är lika lång som han är bred runt midjan. ;=) Utan att ljuga för mycket så kan jag berätta att han inte har matematik som bästa gren.

2006-09-06 @ 16:32:52
Postat av: Gunnel

Kalasväder ... det har vi haft i två dagar.
Katten ser fin ut. Men här i trakten skulle han smälta in i mängden. Det finns ganska gott om röda katter. Här höjer jag nästan på ögonbrynen om jag får syn på en grårandig bondkatt. Dom som var så vanliga förr.

2006-09-06 @ 21:55:51
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback