Peugeot

Alla män som lever, eller levt  i parrelationer vet ju (eller borde veta) att det är kvinnorna som bestämmer!

Peugeoten är nu såld, det gick snabbare än jag kunde tro och jag fick ungefär det pris jag förväntat. Får jag i anledning av detta berätta en liten solskenshistoria, som möjligen framställer mig i  bättre dager, än jag förtjänar!

Jag satt alltså ut bilen på annons på nätet. Sammanlagt fick jag ungefär tio svar. Ganska tidigt hörde en man från Västerbotten av sig och var intresserad, men han nämnde ju också att det var långt från där han bor, till Sundsvall. När jag ringde tillbaka för att lämna uppgifter var mannen ute på älgjakt och jag pratade med hustrun, det var ett telefonsamtal på kanske 3-4 minuter. Sen hände inget på några dagar.

32959-247


Därefter fick jag ett mail, dom ville ha fler bilder och sen fick jag ett mail till, då ville dom ha bilder på inredningen mm. Sagt och gjort, jag plåtade och skickade bildena till frugan. Det går några dar.

Idag kommer mannen med bussen från det fagra Västerbotten, han tittar på bilen, kollar papperna, kollar att det viktigaste fungerar, sen åker vi till banken, han för över köpeskillingen på mitt konto, inget tjafs, allting klart på en dryg timme.

Det känns för bra för att vara sant,  bilen är visserligen bra, men den har lite skavanker som en bil på åtta år har. Jag frågar hur det kan komma sig att han åker ända från Västerbotten till Sundsvall för att köpa bil!

Han säger då på sin lugna sjungande dialekt, att familjen bestämt att dom helst vill ha en Peugeot, och att min bil var ungefär det som dom vill ha. Men att det som fällde avgörandet var (det låter skrytigt  - jag inser det) var att frugan uppfattade någon form av förtroende i den sporadiska kontakten. Därför skickades gubben runt hela halva Sverige för att köpa bil, en bil som lika gärna (eller näst intill) kunnat köpas i Lycksele, Umeå eller Skellefteå!

Då är vi där igen. Tillit, förtroende och trygghet betyder vanligtvis mer än man kan tro, det är det ena. Det andra är att det är kvinnorna som bestämmer i parrelationer.



Kommentarer
Postat av: Teodora

Ack ja om så vore, men här är det nog mannen som bestämmer! Inte för att jag är undergiven och foglig, nej, långt därifrån. Men bilar, när jag säger Mitsubishi, tittar han på en Opel och när jag tycker att nåja en VW Tuoran kan väl gå an, tycker han att jag nog borde titta på en Audi! Håhåja, det slutar väl med en Skoda?
Allra helst skulle jag inte alls vilja byta, men min är redan 10,5 år gammal och körd med alldeles för mycket. Innan jag vet ordet av har den nått 300 000 km! Hu!
Grattis i varje fall till smärtfri och snabb försäljning och visst är du väl redig även om M betvivlar dina matematiska gåvor!

2006-09-06 @ 20:24:11
Postat av: Gunnel

Bilar...guben får bestämma. Annat...guman bestämmer

Postat av: Nina på Johangården

Klart kvinnorna bestämmer. En bil är ju även något som kvinnan ska köra eller i alla fall åka med i.

Och på tal om rosenroten så är den inte bara en potenshöjare för sexlivet... den fungerar även som potenshöjare för hjärnan och orken. Lite dum kanske i mitt fall som utbränd... men vad gör man vissa gånger. Piskar hjärnan att samarbeta och erbjuder rosenrot som morot till den.

2006-09-06 @ 23:07:53
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Latmasken

Det finns ju en subtil form av styrning från kvinnors sida (om man törs generalisera), som kan vara svår att upptäcka för en man, det var närmast det jag tänkte på. Grundbeslutet att byta bil kanske tas gemensamt (förhoppningsvis och möjligen kan mannen vara pådrivadande) - men sen, i frågan vilken bil som faktiskt ska köpas har kvinnorna, vanligtvis - sista ordet - inte sällan med en diskret (knappt synlig) riktningsangivning.

Det finns säkert parrelationer där mannen köper bil, finansierar den, sköter den - utan att frugan överhuvudtaget ingår i "bilkonceptet". Men dom familjerna är nog få - tror jag!

2006-09-07 @ 08:04:28
Postat av: M

Håhåjaja!

2006-09-07 @ 15:36:28
Postat av: Sondreoliwia

Hi, how did you have the time to update you web site if you are so busy as your picture in your home page ? Good luck for your interesting links pages.

2010-04-27 @ 07:31:09
URL: http://sondreoliwia.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback