Lördag

Idag har vi städat delar av vår 114 kvadratmeter lilla/stora radhuslgh, på två plan.  Det  tog ett par timmar  (vi är - som sagt - inte riktigt klara än)!

I ett svagt ögonblick föreslog jag att vi nu hängav oss åt julstädning.  M menar att det snarare är utebliven påskstädning.

Vi har gått runt sjön, ätit hamburgare som såssarna bjöd på i vårt lilla kvarterscentrum, fikat med J1 och hans kompis.

Jag har kollat TV4-matchen (Elfsborg - AIK 1-1). M har putsat och fejat, pratat med J2 på telefon, gosat med Simba, som är en kastrerad hankatt !  Jag fick fullvärdig frukost på säng, vid halvåtta - men det behöver jag väl inte ens tala om!

Vi har haft räkfrossa,  med våra mått mätt -  ett halvt kilo - storlek 70-90,  ägg, tomat,  lättmajonnäs, samt några droppar vitt vin (lite mer till mig och lite mindre till M - kroppsvikten ni vet)!

Kan det bli bättre? Knappast!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Städning.. jo jag tackar. Väntade ni besök?
Annars är jag helt på M:s linje, påskstädningen, helt klart bortglömd och eftersatt.
Sossehamburgare!!... Hmmm här måste jag bara hålla tand för tunga, hur gärna hjärnan vill annorlunda...
Fullvärdig frukost på säng.. Din M står i en klass för sig.
Fast å andra sidan.. Min M vill äta frukost vid matsalsbordet.. "Put the blame on me... Oh no..
Räkor såå gott!
Förresten, har ni testat årets kräftor?
LTC å LPH till Dig och M :))

Postat av: Junitjej

Har en gissningslek på min blogg. Du kan säkert alla svaren!

2006-09-09 @ 23:38:52
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Gunnel

Storstädning borde vi nog också göra. Fast kanske det blir en flyttstädning i framtiden. Jag håller tummarna för det.

2006-09-10 @ 12:37:59
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: SolDalen

Hmmm storstädning...borde man ägna sig åt sådant?
Räkorna låter helt enkelt ljuvligt. Frukost på sängen..det blir nog när pojkarna blir lite större kan jag inbilla mig.

Åå jag skulle också vilja gosa lite med en kisse..

Kram till er båda och hoppas på jämvikt(tänker då på vinet)

2006-09-10 @ 14:35:52
URL: http://SolDalen.blogg.se
Postat av: Shops2006

Perfect work!

2010-09-15 @ 13:22:35
URL: http://www.shops2006.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback