Höstblues

32959-254

Hösten gör sig mer och mer påmind - även om det är ovanligt fint septemberväder fortfarande. Idag har vi i alla fall tagit undan merparten av utemöblerna, det är en speciell dag på flera sätt, mentalt tar vi då farväl  av sommaren.

När det gäller städning har M och jag olika värderingsgrund. Jag vill att det ska se rent ut. M vill att det ska vara rent. Därför gillar jag att fuskstäda. M gillar att städa. När våra två olika värderingar möts, brukar det i bästa fall bli en bra kompromiss (som denna helgen)!  Förr om åren har det väl hettat till mer, på senare år har vi nog, accepterat tingens ordning - och våra olikheter (men M har svårt med min lättja).  Till och med smutsranden, nere vid våttapetkanten i duschen fick sig en omgång igår - tack vare kompromissens  konstruktiva effekter!

32959-253

Det är ett veritabelt  menargeri hos oss just nu. Idag kom J1 med Linux och Erox. Det är också två pigga krabater och Simba fick stängas in i sovrummet, en liten stund.

Inget speciellt i övrigt har hänt. Lagom av allt och inget! Ingen bil är ännu inköpt - det tar nog nån vecka eller så! Hård till medelhård arbetsvecka ligger framför, som kommer att krönas på fredag med personaldag och tillhörande fest. Eftersom vi är övervägande kvinnor på mitt jobb, så blir det en hård kväll på dansgolvet, man måste ju ställa upp, enda dagen på året man blir värderad efter förtjänst. Det blir pastauppladdning hela veckan.

Kommentarer
Postat av: SolDalen

Det låter väl som en oerhört bra kompromiss som Ni har lärt Er efter årens gång! Linux och Erox, vilka otroligt läckra namn!! Fina ser de ju ut också.

Du får vara hur filosofisk du vill, filosofi emottages gladeligen! Nej, lämnat blod har jag inte heller gjort, inte frivilligt(förlossningen)
Gråa hårstrån lyser än så länge med sin frånvaro, men peppar peppar..
Sjukhus är definitivt ett ställe man undviker in i det längsta.

Kanin
Kan inte sluta titta in och läsa dina underfundiga inlägg.

Tjing!

Postat av: SolSkuggan

Nånstans känns det som att det är ni som är de riktiga vinnare av det 30-åriga kriget:)
Vem vet, kanske kommer historieböckerna att omarbetas..
Annars.. Take care out there.
LTC:)

2006-09-10 @ 22:33:24
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback