Egotripp 54 - 86

32959-243

Jag har bara svarta skor, bruna funkar inte. På tal om nåt helt annat, enligt J1 var Lunkentuss, Skansens första honelefant, så det så!

Vi har börjat göra höst i vår radhusdomän, spolat av vita (nåja) trädgårdsmöbler, av plast och lyft upp på vinden. Det är väl ungefär det vi har gjort. Det har mest regnat idag, så det har blivit lite stugsitteri för hela slanten idag.

På bilden ses M:s lilla minibar, som jag nästan aldrig blir inviterad till,  vilket är ren och skär elakhet från motpartens sida

32959-242

100-listan är verkligen inte lätt. Jag tänjer mig till max och presterar följande.

54. Jag är en rätt grå person, rent utav beige.
55. Jag gillar inte bruna skor.
56. Den första LP.n jag köpte 1967 var en samlings-LP med Beach Boys (ni inser uppförsbacken).
57. Jag tycker att Sundsvall är en riktigt bra bo-kompromiss.
58. Jag är besserwisser (men på ett fint och trevligt sätt)!
59. Jag oroar mig alltid för M och barnen, trots låg, eller mycket låg risk för skadehändelser!
60. Jag tror på nåt - men kanske inte direkt på gud - typ agnostiker.
61. Jag och M tillhör inte svenska kyrkan.
62. Jag är förbannad (och ledsen) på Lasse för att han skulle dö, knall och fall. Fotbollen är inte lika kul längre!
63. Vi har aldrig haft en grön bil.
64. Jag har ingen vidare sångröst, karaoke på Finlandsbåten, får vara för min del!.
65. Jag kan inte spela nåt instrument.
66. Jag tror inte på tillfälligheternas spel (särskilt mycket)!
67. Tror nog mer på Freud än Jung, men kanske mer Jung om man tar bort det ockulta inslaget!
68. Jag är lite vidskeplig, varför lägga nycklar på bordet, om man inte behöver!
69. Jag gillar inte att gå barfota, säger M. Det finns ju blå, grå och svarta strumpor, säger jag!
70. Jag har en (liten) akademisk examen!
71. Jag har mina rötter i genuin arbetarklass.
72. Jag funderar varför vi inte bildar en "union" häruppe i norr med Norge, Finland, Danmark och kanske Island, möjligen också Estland. I mångt och mycket finns likaratade kulturer och intressen som kan utvecklas!
73. Jag har vänlig röst, om jag vill, och stålkantad om det behövs!
75. Jag följer rådet,  whisky before beer -  no fear!
76. Vidare, beer before whisky - mighty risky!
77. Jag tror att tillit, förtroende och trygghet - är viktigare än man i allmänhet tror!
78. Jag är motivationskänslig.
79. Jag tycker att det i mångt och mycket för streamline, det behövs fler outsiders!
80. Ulf Lundell betydde mer förr, han har skrivt många bra låtar, han är stor!
81. Jag gillar Tomas Tranströmers haiku-dikter!
82. I Sverige finns nog världens bästa radio och tv, public service är visserligen inte fri, men väldigt bra!
83. Jag undrar om Osborne och jag kommer att göra den femte resan till USA, nästa år? Målet är att bila igenom alla USA: fastlandsdelstater, utom Alaska. Det är inte mycker kvar - men.....
84. Livet är inte rättvist, det är bara att hoppas på en turlott, i livets tombola.
85. Min favoritfågel är domherre!
86. Tiden går fort, kommer vi numera ens ihåg Beppe Wolgers, Barbro Hörberg  och Lars Ekborg m.fl.?


Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Jag gillar M:s minibar, men om det är där svarta skon klämmer så har vi en glob som man kan få tillstånd att vittja.. Ulf Lundell och Streamline helt överens.
Ha en förträfflig måndag och hälsa din livlina och bästaste M.

Postat av: frktjatlund

Du kan lägga till uthållig. I alla fall uthålligare än jag.

2006-09-04 @ 15:15:43
URL: http://frktjatlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback