Egotripp 31- 53

32959-241

Det är verkligen lockande att framställa sig i bättre dager, och att göra sig mer intressant  än vad som är fallet - när 100-listan ska tas fram. Det handlar om att beskriva vad man faktiskt är, hur man upplever sig själv, hur kanske andra ser på en, vad man är intressad av, inre och yttre värden mm. Listans styrka är samtidigt dess svaghet - typ! Här kommer några ytterligare informationsfragment.

31. För att vara man är jag rätt bra på att laga enklare maträtter.
32. Med tanke på pappa Leon:s och storebrors praktiska handlag, är jag förvånansvärt opraktisk.
33. Jag varken snusar eller röker.
34. Jag har hygglig insikt om mina styrkor och svagheter.
35. Jag har fyra goda manliga förebilder, pappa Leon, storebror, storasyster G:s förra man Ms och givetvis, the one and only Osborne.
36. Jag saknar tålamod.
37. Många resor, allt från första besöket i Stockholm 1965 till USA 1995 och Vilnius 2006, har gett nya  perspektiv i tillvaron.
38. Jag tror man ska försöka hålla sams inom släkten (men inte till vilket pris som helst), eftersom blod är tjockare än vatten.
39. Jag tror det är bra att vänta (24 timmar) med att skicka mailet, när man blivit förbannad.
40. Godare dryck än vatten finns inte, när man är rejält törstig, som i sommar.
41. Utan familj, vänner och kommunikation - går det inte att leva.
42. Pappa Leon och M:s mamma Ma, genomled sina sista dagar med mycket smärta, utan att klaga, det ger insikter.
43. M har ständig värk, biter ihop och gör det bästa möjliga, - hon har mer guts än jag!
44. Jag gillar inte -  snarare ogillar jag kungahuset.
45. Jag gillar inte giriga direktörer, som t.ex. f. Skandiachefen Lars-Erik Peterson.
46. Nelson Mandela är en av få  ledare, som förefaller äkta i sitt engagemang.
47. Jag har väldigt svårt för Göran Perssons maktfullkomlighet, trots att mitt hjärta sitter till vänster.
48. M säger att jag inte gillar att åka buss.
49. Barnens väl och ve är viktigast av allt.
50. Höga Kusten området tillhör en av de vackraste och mäktigaste områdena i Sverige.
51. Jag är inte så lång och inte så tjock. (ändrad 4/9) 
52. Jag gillar film, men jag är kräsen.
53. Jag gillar kinesmat.


32959-240

Idag har J1 och jag scannat av delar av beg. bil marknaden i Sundsvall. Sen har jag fuskstädat ute, klippt gräset och gjort lite annat småplock.

Ikväll är det EM kvalmatch, svår bortmatch mot Lettland. (facit, vinst med 1-0, dålig match)



Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Mmmm mycket informativ lista.
38. Blod tjockare än vatten, jo egentligen ska det vara så. Men en annan har 2 systrar som lever på att vara fisförnäma och titelsjuka så jag är avpolleterad för länge sen.
50. Höga kusten, sanslöst vackert, tappar nästan andan.
51. Latmasken är min bloggvän! Annat är oväsentligt. Jag tar han osynt precis för den han är.
53. Kinamat är mums, vi har ett ställe här i stan "Golden Dragon" de är helt suveräna.
Hmmm EM kvalmatch, kan det vara fotboll..? I så fall vet jag vad maken pysslar med ikväll. Eller är det den som pågår nu?? Han har suttit i vinkelbyggnaden och kikat på TV en lååång stund nu
Ha det gottast och krama M
LPH och så lite LTC.. Men du måste dela med Madame:)

Postat av: SolSkuggan

LPH= Love proud honour. Love(svårt översätta i detta fall det fixar du säkert själv) med påföljande, stolt ödmjuk.
Hittade inget bättre, det får duga bra för vad jag tycker du står för.
Det får också stå för vad jag får i utbyte av Herr Latmask.

2006-09-02 @ 21:07:07
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Oj det sista lät ju negativt..*suck*
Jag menar ju bara att jag känner tillit, är stolt och ödmjuk över vår goda bloggvänskap.. *shit shit shit*
Tänk ändå om man nån gång kunde lära sig att tänka bara lite, innan man tror sig ha tänkt klart.

2006-09-02 @ 21:17:14
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolDalen

Nu tassar jag in efter min mor ser jag.
Denna lista blir ju bara mer och mer givande..kanhända så får du mer än 100 saker, med M:s hjälp.

Visst är blod tjockare än vatten, jag och mor har en otroligt trögt flytande kemi mellan oss.

Det var inte bra att M har sådan värk, men från vad du beskriver så är detta en mycket unik och speciell kvinna som du har vid din sida, med stort tålamod vad gäller smärta. Ge henne en extra men försiktig kram.

På återseende

2006-09-02 @ 21:23:04
URL: http://SolDalen.blogg.se
Postat av: SolDalen

God morgon på ER!

Ha en skön dag, här regnar det och är allmänt trist väder, blir nog mer åska idag, åtminstone regn, det ligger ett tryck över mitt huvud.

Det är tungt att vara en vandrande barometer.

Kramiz

2006-09-03 @ 10:09:54
URL: http://SolDalen.blogg.se
Postat av: Ninni

51.an nu skojar du på oss!

För övrigt bra punkter.33-an det är riktigt bra!

2006-09-03 @ 17:39:40
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback