Egotripp 1-30

Jag har fått en utmaning från fru Solskuggan. Utmaningen består i att beskriva ett antal karaktärsdrag och annat -  helt enkelt göra en 100-lista om mig själv. Det är nog enklare sagt än gjort. Det är ju inte saker som man ständigt går och tänker på - i vart fall inte jag.

Det fordrar nog en del eftertanke - och jag måste nog fråga M också, om jag flummar iväg och beskriver någon annan. Jag kommer att dela upp listan - i minst tre delar. Jag börjar, lite lätt, det är verkligen inte genomtänkt och prioriterat, snarare axplock och ögonblicksingivelser.

Here we go!

32959-239

  1.  Jag är och har - efter bästa förmåga - varit snäll med barnen.
  2.  Jag är snäll och -älskar min hustru M - efter bästa förmåga.
  3. Jag inser att jag är lyckligt lottad (men tar det möjligen undermedvetet lite grand för givet) att jag har familj, släkt och goda vänner.
  4. Jag är (kan vara) generös, kanske en slant eller ett vänligt ord.
  5. Jag är ibland alldeles för spontan, och nästa gång socialt helt inkompetent, om det är en sån dag.
  6. Jag varken kan eller vill underordna mig  (om jag absolut måste - går det nog hjälpligt).
  7. Jag har ett förhållandevis öppet kroppspråk, jag kan inte föreställa mig särskilt bra.
  8.  Jag tycker inte om messmör!
  9. Jag är envis och tjurskallig.
  10. Jag har en räv bakom örat (och en i reserv bakom båda öronen)!
  11. Jag gillar att fuskstäda.
  12. Jag är morgontrött.
  13. Jag gillar (och ibland gillar jag att hata)  Gif Sundsvall.
  14. Jag ser mina föräldrar som positiva förebilder, även om dom har (har haft) fel och brister.
  15. Jag gillar mina syskon (även om dom ibland är knepiga)!
  16. Jag är nog ingen vidare förebild för barnen, har snickrat och lagat bil alldeles för lite!
  17. Jag har jobbat mycket, kanske för mycket, många år  - men jag har nog gillat det.
  18. Jag gillar Lars Winnerbäck.
  19. Jag tycker om att leka med ord - och kan vara rapp och fyndig (om jag vill) och orkar!
  20. Jag gillar oneliners!
  21. Jag tycker om maltwhiskey, gärna rökig som t.ex. Ardbeg.
  22. Jag kan uppfattas som stroppig och högdragen av folk som inte känner mig.
  23. Jag gillar Peugeot.
  24. Jag gillar enfärgade kläder och svarta fjollskor (typ loafers)!
  25. Jag använder bara svarta, grå eller blå strumpor (aldrig tubsockar)
  26. Jag har aldrig långskalsonger.
  27. Jag gillar min svarta skinnpaj.
  28. Jag gillar snarare informella - än formella möten.
  29. Jag är lat - men på ett positivt och konstruktiv sätt
  30. Jag ångrar inte särskilt många handlingar, men sover ändå - allt för ofta, som en kratta

Kommentarer
Postat av: SolDalen

Det var ju onekligen en spännande start, ser verkligen fram emot fortsättningen här.

Kram till dig och M

Postat av: SolSkuggan

Men vännen.. Vilket arbete ligger inte bakom detta.
Mycket intressant och matnyttig info.

Punkt 4 Jodu, sist var det frälsningsarmén, ett par hundra mindre i börsen.
Punkt 5 Ojämn brukar jag säga, tack då är vi 2.
Punkt 5 Nackhåren reser sig.
Punkt 19 Jovisst försöker så gott det går.
Punkt 22 Fattar precis, men en annan tackar sin goda intuition som brukar leda rätt.
Punkt 24 Det har du efter min man.
Punkt 29 Bara så skönt med en gelike.
Hälsa M och tacka för hjälpen
LPH

2006-09-01 @ 21:32:06
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Hmmm.. typiskt! Varför aka det alltid bli fel. *shiit*
Andra punkten 5 ska vara punkt 6

2006-09-01 @ 21:33:50
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Messmör som är såå gott. Kul att få läsa din lista.

2006-09-02 @ 09:54:14
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback