Blackboard jungle

32959-271

Det här verkar vara film noire - för hela slanten, eller en skräckis - vid namn trädet! Hösten närmar sig, dimma  morgon och kväll, men havet värmer fortfarande och ger oss någon vecka längre blidväder, jämfört med inlandet! Bilden är tagen 19.01.

32959-270

Simba - gör en charad!

Vänd dem inte ryggen (Blackboard jungle) från 1955, med Glenn Ford som lärare, men mest minns man kanske (om man minns) - Rock around the clock (Bill Haley) - och sen blev musikvärlden sig inte lik, definitivt annorlunda!

Tyvärr inget längre inlägg ikväll. Vart tar tiden vägen, saknar tid, försvinner tid i ett stort svart hål, den trycks ner där, med oemotståndligt dragningskraft.

Hoppas att ni kära läsare - har det bra, bättre än ni förtjänar, inte är förkylda eller är sjuka på annat sätt, har energi - och allt annat som behövs, för livsglädjen!


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jodå, det är hopp om livet!

Postat av: Gunnel

Nog har vi lite dimma emellanåt...men det vit i 17 om det blir någon höst i år.
Ikväll har jag haft kul på valpkursen. Det går framåt kan jag säga ... och det ger energi. Då vill man bara ha mera och mera. Men nu är det bara två gånger kvar och sen vet jag att när det blir dags för fortsättningskursen, veckan innan, då kommer man på...aj sjutton just ja ... vi kanske skulle ha tränat lite grann under vintern. Hehe...sån är jag

2006-09-27 @ 22:12:33
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Käraste du tillbka:)
Håll ut! Om du orkar, bättre tider kommer. Jag bara andas lite just nu.
Imorgon har vi träff med kommunen, 2 anbud har de gallrat bort och vi är en av de 2 som är kvar.
Fin bild över ditt träd, glömsk som jag är kommer jag inte ihåg om det var ett plommon eller äppelträd. Tycker mig minnas att det var plommon. Ve mig om jag minns fel.
Nu väntar kudden, trött som bara den. Önskar dig den bästa av alla torsdagar.
Jättekram från mig:))

2006-09-28 @ 00:13:58
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Anki

Det skulle kunna vara min katt. Han ser ut så där och heter också Simba.

2006-09-28 @ 09:02:15
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: petra

Hej
jag kastar mig lite desperat över er Kattälskare här i Bloggens värld; behöver lite råd...har nyligen tagit över två vuxna katter från ett hem där de inte kunde vara kvar längre...jag har haft mycket katt som barn osv men det har varit utekatter och dessa två ska vara inne...då är dels en fråga; jag fick överta en sorts "kristallsand" för deras låda, som tydligen ska funka bra....men frågan är; var köper man det? Finns det bara i zooaffärer typ? Och framförallt; man ska ju plocka bort bajset hela tiden - men ska man regelbundet byta ut hela kristallsanden - eller åtminstone hälla på nytt - och isåfall - hur ofta??
Dessutom undrar jag om det är normalt att de hela tiden är så hungriga? Deras första ägare gav dem att dela på en halv burk om dagen...det räcker absolut inte nu! De rör sig möjligen mer hemma hos oss men de äter GLUPSKT upp en burk om dan tillsammans - plus torrfoder!
Och slutligen; de käkar upp alla mina krukväxter - har hört talas om nåt sorts "fyspray" som man kan spruta på sånt som man inte vill de ska tugga på...är det bra - och var finns det?
Ja - många frpågor är det...!!!
TACKSAM för alla svar - vill gärna göra det så bra som möjligt för dessa små kattkillar!

2006-09-28 @ 10:29:02
URL: http://sallyklee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback