Älgpoesi

Klockan drog iväg. Jag fick vänta 20 minuter på taxin, när jag kom till Sundsvall ikväll, och då blir man ju irriterad, men varför, det är nog lyxproblem, i det stora hela. Det är A-beteendet som slår till emellanåt!

Igår såg jag Lars Engquist, storsossen ni vet, numera landshövding i Jönköping (?), komma gående vid Hötorget, bärandes på en svart skinnportfölj. Han såg måttligt road ut! Det kan inte vara kul att bli utmanövrerad från köttgrytornas närhet, av många otrogna röstare. Demokratin kan vara hård, men alltid rättvis. Nåja - Tyskland på 30-talet var väl ingen omedelbar höjdare!

I går morse, på tåget - southbound, fem minuter söder om Ljungan, såg jag två älgar, en ko och en kalv med mäktiga steg springa över en dimmhöljd äng. Det var pampigt och lite grand poetiskt, och det var också första gången, jag sett en älg, från tågfönstret, de tre år jag mer frekvent åkt tåg, oftast söderut. Hoppas dom klarar den pågående älgjakten.

Ungefär så. Imorron är en annan dag - typ , torsdag!

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Har jobbat hela kvällen är trött så in i bängen.. Men jag måste ju se till dig lite innan jag landar på kudden. Samtidigt passar jag på att lämna lite välgångsönskningar för morgondagen.
Ha det gottast, kram.

Postat av: Teodora

Nå nääe, imorgon är det fredag redan! :-)
Har förresten två heta tips åt M som gäller sänggaveln. Hon har ju en händig man med hobbykällare, inte sant?
Alltså i inredningsmagasin finns idag den heta trenden med återanvändning. En mycket snygg sänggavel hade en händig karl fixat av ett gammalt soffryggstöd i trä. Det var snyggt, verkligt snyggt. Nu vet jag ju inte hur ert sovrum ser ut, om ni har en hibiskus där som skulle matcha en sådan sänggavel!
Den andra händiga mannen hade byggt sänggavel av en vacker gammal dörr med dörrspeglar...
Där har latmasken något att bita i...
Har du förresten sett filmen "Sök" med Ooms och Persbrandt?
Eller da Vinci-koden? eller har du läst boken?

2006-09-21 @ 20:18:27
Postat av: Kjellfreya

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2010-02-09 @ 08:19:12
URL: http://kjellfreya.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback