Vintergaloscher

32959-303

Idag åkte vintergaloscherna på, det varnas för snö till helgen och vinterdäcken ska väl på ändå, nån gång - så varför inte idag!

Egentligen är november en bra semestermånad - om man har semesterdagar kvar (och pengar). Tänk att lämna,  rent av desertera från snöglopp med isiga polarvindar och i stället sitta på en taverna och smutta på en torr lagom kyld chardonney, lite längre söderut, med lagom ljumma solvindar som artigt rufsar de glesnande hårresterna!

Ack ja. Jag blir nästan rörd själv, av tanken!.

32959-302

När vi såldet huset 1981 måste jag bara göra något minnesvärt, storstilat och det blev inköp av den här märkvärdiga klockradion. Den är verkligt snygg (fortfarande). M har aldrig gillat den och ifjol förpassades den utan pardon ut ur sovrummet. Protester lönade inte. 25 års terror får räcka - sa hon. Kvinnliga  överdrifter - som vanligt - säger jag, härskarteknik. Det var ju bara 24 år. Big deal!

Ack ja! Varför ska man behöva ändra allting. Det finns ju ingen som helst anledning att ändra ett "vinnande lag"!

Ur led är tiden och tiden är ur led!


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Haha...tycker du den klockradion är snygg. Jaja..håller nog mera med M.
Jag har 38 dagar semester kvar tror jag. Vet bara inte när jag ska kunna plocka ut dom. Då sätter jag ju mina kollegor i klistret. Så ska vi inte tänka...men det gör jag i alla fall. Allt kan dom inte bestämma över :O)

Postat av: Nina på Johangården

Mja, inte kan jag påstå att klockan var vacker och troligtvis låter den som jag-vet-inte-vad... men nytta verkar den ha gjort.

2006-10-18 @ 21:53:18
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: J2

Jag måste ju hålla med far om att klockan är smygg. i och för sig kanske mer cool men då har man ju uppvuxen med den också. Jag menar, den är ju nästan lika gammal som jag är=) Jag minns att jag älskade att pilla på den när jag var yngre, det var så många knappar och spakar.

2006-10-19 @ 02:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback