USA 5

32959-328

Jag åker vanligtvis bil till och från jobbet. Ibland åker jag buss - men oftast bil. Dagsformen avgör om det blir P1, P3, lokalradion eller Radio Rix. Ibland sätter jag på en CD, som jag bränt själv.

Det som är märkligt är att bra musik hemma, kanske inte fungerar särskilt bra i bilen. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Jag är inne i en Gun´s and Roses period hemma, men i bilen blir det inte alls lika bra, det borde bli bättre, för det är en skaplig ljudanläggning i bilen, men det blir det inte!

Det som funkar i bilen är t.ex. country,  typ Eagles och Johnny Cash. Winnerbäck, några Lundell, men långt ifrån alla.

Det för mig vidare mot Osbourne - som jag pratade med på telefon idag, nyss hemkommer från Kina - efter sin tågluffning med transsibiriska. Vi är överens om att försöka göra klart USA 5, i mars nästa år. Slutgiltigt beslut tas snarast efter nyår. Spännande - frågan är om vi behöver varsin personlig assistent med oss,  på förra resan, i mars 2005,  var vi klena. Osbourne hade ryggskott och jag hade flunsa

32959-327

När Simba blir trött på vår omvårdnad, drar han sig undan till sitt eget lilla krypin för en extra tupplur.

Det blev en hård start på veckan, problemen staplades på hög, och jag vet inte om vi löste några alls under en hektisk arbetsdag.

Imorron ska vi tacka av en arbetskamrat, som tar ut sin pension lite grand i förtid. Det är synd att han slutar - men sånt är livet! Vi  hade behövt hans energi ytterligare en tid, när vi ställer om verksamheten.

Det börjar bli kyligare ute, bistra tre grader kallt imorse, och nu har kvicksilvret stigit 1 grad. Snö lär vara på ingång, endera dagen.

Imorron åker jag till Stockholm, kommer hem sent på onsdagkväll, vilket innebär att det inte blir något inlägg imorron.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ha det nu så gött i storstaden igen. Kör försiktigt för man vet aldrig när halkan slår till!!

Postat av: Inga M

Här blir det Fogerty i bilen o klassiskt hemma. Du har nog rätt i att det vill bli olika. Har inte tänkt på det.

2006-10-30 @ 22:18:33
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Radio är perfekt i bilen. Man får en massa input när man själv inte får välja.
Synd att jag så sällan nyttjar bilen numera.

2006-10-30 @ 23:50:53
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Hos oss är det så att Husses musik inte passar bra för bilen, däremot min... men Husse håller inte med.

Snön är här i Byhåla och jag delar med mig till dig också... för jag vill inte ha snö än.

2006-10-31 @ 08:54:37
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Ninni

Har ni klarat er från snö..lyckostar!

Här är det svinigt kallt, skulle gärna ligga som kissen hopkurad fram till april ungefär!

2006-11-01 @ 17:27:42
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Anki

Musiken, ja det är nog olika. För min del lyssnar jag oftast på lite lugnare musik hemma och lite mera fart i bilen.

2006-11-02 @ 10:48:09
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback