Taxi med Carl Bildt

Fredagen kommer som en räddning efter en hård arbetsvecka. M och jag har haft räkfrossa, givetvis räkor, rostat bröd,  ägg, tomater och majonnäs och några droppar vitt vin (Lindemans).  Och nu blir det snart slappa framför TV:n.

Bilden av plommonträdet är tagen 17.44 -  och det var då, elva sympatiska oktobergrader ute. Ny regering med Carl Bildt som utrikesminister nar presenterats idag - det känns lite spännande!

Hur blev det nu med taxiresan häromkvällen!

Jag hoppar  alltså in i taxin, 26 minuter senare än förväntat. Taxichauffören var en man i min ålder. Jag var ganska lugn - men jag dristade mig ändå att fråga, vad som hänt eftersom jag  var där jag var - men inte taxi, som jag avtalat med Taxiföretaget i fråga!

32959-280


Han var inte helt bekväm med frågan och situationen. Han sa att han haft en skjuts till Ljusdal i Hälsingland,  av alla ställen - och att han på tillbakavägen fått ett anrop i Kvissleby, dryga milen söder om Sundsvall - och kommit så snabbt han kunnat. Han ville till varje pris förmedla att han minsann inte gjort något fel

Det var väl kanske inte det svaret jag förväntade mig.

Det hade väl varit enklare att säga som det var i stället för att frenetiskt försvara sig. Han kunde t.ex sagt att han förstod min situation och beklagar det inträffade.

Det funkar nästan jämt. Det blir förseningar ibland - och det är inte mycket man kan gör nåt åt. Han skulle lätt  kunnat övertyga mig om att företaget egentligen gjorde mig en stor tjänst som hämtade upp mig bara  26 minuter sent, när denna afton varit så besvärlig! Då hade jag lämnat bilen som en nöjd kund, och tänkt, suveränt  - vilken bra service!

omskrivet 2006-10-07.


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Undrar varför han gick i försvarsställning. Det var väl inte hans fel att det blev som det blev. Tänk så många anställda det finns som försvarar sitt företag när det är något som inte är eller blir som det borde.
Jag...skulle jag försvara kommun...inte då. Kanske förskolan där jag jobbar...men försvarsställning. Icke sa nicke.

Postat av: M

Det är inte lätt för oss kvinnor att förstå hur utlämnad och kränkt en karl känner sig när taxi inte kommer på utsatt tid. Hujedamej vad det är synd om dem då som inte vet hur man gör när taxi inte kommer...dvs åker buss i stället...eller i detta specifika fall, ringer efter skjuts av familjemedlem. ;=)

2006-10-07 @ 08:20:51
Postat av: Gunnel

:O)

2006-10-07 @ 20:07:56
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback