order

32959-324

Oavsett stormar eller ej, får man nog betrakta den dag som idag är - som årstiden höst.

Idag har M jobbat övertid. Hon drog redan vid sju och kom hem vid halv tolv. M:s utevaro innebar att jag hade befälet hemma. Jag gav mig själv order om att göra en massa saker, men det gjorde jag inte, jag vägrade. Jag städade i alla fall toan, snyggade till Simbas, janivetvad, fick på en vittvätt (hoppas det inte ligger kvar någon svart strumpa bara)! Sen kom M  och det blev ordning på torpet, lunch, film på TV och tupplur på soffan. Sen kom J1 - glad i hågen. Telefonsamtal till J2, som inte var hemma. Han ränner väl på stan. Jag tror att Umeå är en rätt så trevlig studentstad.

32959-323

Jag hörde nya näringsministern Maud Olofsson på TV:n häromdagen. Hon kommenterade att det inte finns någon gatubelysning i Övertorneå. Det har tydligen blivit någon schism mellan leverantören och kommunen. Problemet måste lösas och kanske genom ändring i, eller genom ny lagstiftning.

Det intressanta var hur Olofsson kommenterade frågan. Hon sa att hon gett  order om att åtgärder skulle vidtas (kommer inte ihåg vilka - men det lät militäriskt  handlingskraftigt). Och det är väl det nya centermoderata språkbruket som utbreder sig. Förr sa statsråden att dom skulle titta på frågan, ge uppdrag eller tillsätta en utredning!

Glöm det, nuförtiden ger statsråden order, kan vi dock hoppas slippa ministerstyre av myndigheterna (det är i och för sig förbjudet) - men med detta nya säckgäng vid makten blir man lätt skeptisk. Min personliga favorit Carl Bildt, tycks inte själv inse att ett rejält aktieinnehav i olja och ryssaktier - kan påverka (eller i vart fall kan misstänkas påverka hans beslut) - det man vanligtvis kallar jäv. Herre gud vilken soppa!

Det är ett osedvanligt "dystert", men förmöget svartjobbargäng, som nu sitter vid makten. Man tar sig för pannan.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Har du feber?? Skämt å sido är det kanske bra att det blir en och annan beordrad uppgift som ska fixas. Sen är ju inte jag heller så mycket för den här regeringen...men något bra kanske dom fixar till

Postat av: Inga M

Du har mycket fina bilder på Din blogg. Jag undrar vilken storlek Du har på bilderna som Du lägger in?

2006-10-29 @ 09:43:29
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Läste Din kommentar på min blogg. Men vilken storlek publicerar Du bilderna i på bloggen?

2006-10-29 @ 10:28:20
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback