mums mums

32959-282

Vi har fyra riktigt snygga, enkla men snygga - blå ljuslyktor, som ger ett  spännande, varmt/kallt   ljusskimmer - och dom tänder vi, när det är dags att kura skymning under hösten.

Idag har vi städat. Inga allvarligare konflikter har uppstått. Som den regelbundne läsaren vet finns en intressekonflikt i städprocessen. Jag gillar när det ser rent ut (gillar att fuskstäda) - M gillar att det är/blir rent.

Vi samsades rätt så bra. idag Inga hårda ord blev sagda. Inte mycket annat har hänt. Jag har varit och handlat på Ica Ettan och börjat kolla om vinterdäcken klarar en vinter til. Ett av däcken kan ha punka, trycker i lite luft. vi får se om några dar om gummit håller tätt!  Det är lika bra att vara beredd, fast det är svårt att tro på snö inom kort - eftersom det är tretton grader varmt ute.

32959-281

Simba är en riktigt livsnjutare. Så fort vi börjar röra oss, på morgonen  står han utanför den stängda  sovrumsdörren och väntar på att bli insläppt. När han blir det, hoppar han genast upp i sängen och förväntar sig att bli delaktig, sedd och lyssnad på!

Det är ett gissel att vakna samma tid på helgen som under veckan. Imorse fick jag te och smörgås på säng (M har onekligen många väldigt goda sidor) - sedan somnade jag om och sov ända till kvart över nio. Det gjorde gott för den sargade kroppen och själen.

Snart är det avspark på Råsunda. EM-kval mot Spanien. Det var tänkt att jag och min gode vän K skulle vara där, på plats - men det blev inte så. K är där - men inte jag!


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hos oss städar antingen jag eller guben. Jag vill helst inte vara hemma om det är han som ska göra sysslan. För han gör det ju inte på R Ä T T sätt!!

Postat av: M

Nämen...tänk om det är något genetiskt som gör att männen inte KAN städa på RÄTT SÄTT. Men vi kvinnor måste ändå fortsätta vara starka i anden och aldrig aldrig någonsin sluta hoppas på gubbarnas bättring!

Efter 35 år är inte Latmasken så dålig på att städa som han vill få det till...med en smuuuula övervakning och en fortlöpande besiktning så blir det Med beröm godkänt!

2006-10-07 @ 21:02:43
Postat av: Gunnel

Jo...får väl delvis hålla med...men nej...hittar alltid ställen där det har fuskats. Vadå gjort rent på toaletten....och glömt speglarna. Jag säger inget för husfridens skull...utan putsar lite försynt utan att han ser något :O)

2006-10-07 @ 22:36:52
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Anki

Det är ju viktigast ATT du städar. Tänk, så många män som aldrig städar, utan överlåter det helt till de stackars utarbetade fruarna.

2006-10-08 @ 10:07:29
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback