Motel 6

32959-290

När jag stökade bland mina papper hittade jag denna tvålförpackning från Motel 6, från en tidigare USA-resa. Och då  kom suget att åka iväg igen. Osbourne och jag har ett flerårsprojekt på gång. Vi ska bila genom alla USA:s fastlandsdelstater (utom Alaska). Fyra femtedelar är redan avklarade.

Det som återstår är nordöstra delen, New York, Niagarafallet och upp mott Boston i Massachusetts - och det klarar vi på fyra, fem dar och sen kan vi slappa några dar  i "the big Apple - om vi känner för det!

Vi var lite klena på förra resan (2005) ryggskott och förkylning, men vi gav järnet ändå. Vi får se hur det blir, nästa år. Nu tuffar Osbourne transsibiriska med distination Peking - och det är säkert kul det med!

32959-289

Motel 6 - leder kanske tanken, men ursprunget lär komma från att rummen förr kostade 6 dollar, nu är det dyrare. Motel-kedjan finns i hela USA.

Jag pratade också med en tidigare kollega - som jobbar i Bukarest några år. Min tanke var att åka ner för ett kortare besök i höst, men det funkar inte, eftersom det är för mycket jobb. Kanske nästa vår.

Simba förnekar sig aldrig. Vilken smygis, såväl  fram- som bakdelen syns - men det verkar kul i alla fall.

Normaldag på jobbet. Intet av vikt kan redovisas.


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Va, har du inte varit i NÖ USA. Det har jag, pilutta dig. Men inte på så många andra ställen. Lycka till med planerna.

Postat av: Gunnel

Verkar vara en fin del som är kvar för er att besöka.
Den där kattluringen verkar ha humor

2006-10-11 @ 21:53:28
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Anki

Spännande resmål! Jaså, du har en vägbula inomhus. Behövs det verkligen, har ni sådan fart? Jag har en gissning beträffande ditt jobb. Men det kanske du inte vill höra.

2006-10-12 @ 08:20:31
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: M

Ni förstår väl att småmattorna uppepå stora mattan är ditlagda för att Latmask inte ska klösa upp varpen??
Och handdukarna på stolsitsarna är där de är för att Latmask, Calvadosbenägen som han är, inte ska klösa och drägla ner tyget? Visst förstår vem som helst det??!!

2006-10-12 @ 18:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback