Mervärdeskatt

32959-309

Det var trevlig igår på biosupén, utan bio! Min bror N med fru R är lättskrattade - och blod är tjockare än vatten. När vi är tillsammans, min bror och jag, ser vi verkligen inte ut som tvillingar, även om vi har drag av varandra. Själv åt jag fisk (gös) det var gott. De övriga hängav sig åt kyckling i olika former. Vitt vin av medelklass, dock inte för M, som körde Puggen, som en hel karl!  Min bror och jag testade också en irländsk maltwhiskey, som jag tyvärr glömt namnet på (Conemara?). Den smakde bra - även den!

Bror N berättade att det en dag kommit fram en kvinna till honom och sa nånting i stil med att han blivit grofsigare. N är några cm längre och tyngre. Han fick mer mat än jag när vi var små - det måste vara det! N insåg att kvinnan i fråga säkert syftade på mig, och berättade att han var bror (till mig)! Det ser man, sa hon!

32959-308

Simba är en riktig livsnjutare, en mervärdeskatt. Vi sov en stund framför TV:s alla tre i eftermiddag, vi har städdag i bostadsrättsföreningen, det har vi två gånger per år, en gång på hösten och en gång på våren. Då städar vi gemensamma ytor, pratar med grannarna, fikar och äter hamburgare. Då blir man trött och måste vila.

Vi har kommit in i ett feststimm. Vi som nästan alltid sitter hemma och ugglar, ska iväg ikväll - igen! Körsångskonsert på Stadshuset, fint värre. Trevligt att arbetarklassen (bl.a. M och jag) får möjlighet att uppleva finkultur. En får tacka!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Aha...det blev eran tur den här helgen att hålla liv i det kulturella. Hoppas ni fick en trevlig stund.

Postat av: Inga M

Nu blir jag riktigt sugen på katt!! Det är så gott att ha dem i knät så här och gossa! Bilden överst är bara så läcker!

2006-10-22 @ 02:44:28
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Anki

På den övre bilden kan man tro att Simba berättar om den stora fisken han fångat. Blodprov eller kattreva i armvecket?

2006-10-22 @ 17:15:57
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback