Kitsch för hela slanten

32959-313

Idag blir det kitsch, för hela slanten. Det är en naturlag att man samlar på sig souvernier av olika slag. Det kan vara shotsglas, eiffeltorn  av järn i miniformat, sparbössor, dockar, modeller av engelska dubbeldäckare  - egentligen vad som helst, ofta helt planlöst inköpt på semester, eller under annan stress!

Vanligtvis har man ingen plats för grejerna hemma, dom hamnar i en låda, man vill ju inte gärna visa upp sin "dåliga smak". Men jag känner inte riktigt så. Under en längre tid propsade jag på att vi skulle köpa ett kitschskåp. M var inte helsåld på idén, till slut hamnde i alla fall ett väggfast  IKEA-skåp i övre hallen.


32959-312


Vi vill ju - trots allt och kanske mest jag  - att våra gäster  gäster ska kunna beundra kulturprakten.

Det är svårt att gå förbi utan att titta på alla dyrgriparna.

Normaldag på jobbet, regn, fem grader varmt.

kortat 2006-10-24

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Bevare mig väl! Över min döda kropp! Aldrig med min fot! Inte vilda hästar!

Efter att ha ägnat barndomen åt att damma prydnadssaker, är dylika saker bannlysta i mitt hem. Hur kitschiga de än är.

Postat av: Gunnel

Jag är heller ingen samlare av småsaker. Jo...det är jag visst..förlåt..glömde. Jag fick ett sorts väggskåp med glasskiva framför. Där har jag lite av varje. Det var egentligen meningen att det bara skulle vara miniatyrer från Skultuna mässingsbruk. Men vadå..jag har hur gulliga gubbar som helst från Österike som platsar bra där ibland småljusstakarna.

2006-10-23 @ 20:24:12
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback