Kattastrof

En eller annan oförsiktig rörelse, från någon av parterna -  kan ge upphov till små lufthål, här eller där, ren kattastrof!

32959-317

Det skulle ju bli typ, ett ungdomligare inlägg idag. Fast det får nog vänta till helgen. Jag har inte så mycket att säga idag, och det som eventuellt finns, hinner jag inte sortera. Tankefragmenten kommer en annan dag.

På jobbet är det som vanligt. Idag har vi haft lönediskussioner -  för hela slanten, och sen har vi pratat verksamhet, för halva slanten. Verksamhetsplanering - hur kul är det på en skala? Jag har för mig att ett företag (tror det är eller var Handelsbanken) som inte hade någon verksamhetsplanering alls (typ dokumentet och så) - men dom verkar klara sig bra ändå. Där ser man!

På något sätt tycker jag att man mer ska göra verksamhet, än att hela tiden prata om att göra. Visserligen behövs planering, och olika beslut, fokus och så - men ibland blir planeringen viktigare än resultaten, ett självändamål - och då har vi nog gått vilse i pannkakan!

Om man ska tro på TV-nyheterna så går 88% av de moderata skattelättnaderna 2007, till dom som minst behöver det (den förmögna överklassen).  Underklassen, sjuka och arbetslösa får betala. Grattis Sverige! Vi har fått den regering vi förtjänar.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Förtjänar? Nu är vi där igen. Den regering majoriteten röstat fram, trodde jag.

Postat av: M

Vi förtjänar väl att få den regering de flesta av oss röstat på??

2006-10-27 @ 18:00:25
Postat av: M

Simba kan ibland, när han blir busad med, vara lite hårdför med sina skarpvässade klor...

2006-10-27 @ 18:03:07
Postat av: Gunnel

Jag förtjänar inte den här regeringen....vem har sagt det??

2006-10-27 @ 20:47:15
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback