Gangsters

32959-298

Pocketböcker är inte lätta att ta sig igenom nuförtiden, eftersom skumögdheten plågar. Men jag måste bara läsa Gangsters, uppföljaren till den (1980) kultförklarade, Gentlemen med huvudpersonerna bröderna Morgan, som var stor underhållning på många sätt. Storyn fortsätter 25 år senare och jag undrar hur Klas Östergren får ihop trådarna.

32959-297

Heder till Reinfeldt att han gör processen kort med nyliberalisterna, möjligen kan vi kanske fråga oss om  straffet blir hårdare bara för att dom är kvinnor? Två kvinnliga ministrar redan avpolletterade på två veckor, vilket verkar vara rekord. Licensskolkande manliga ministrar verkar klara sig betydligt bättre!  Eller är det bara för att dom (kvinnorna) är ovanligt (politiskt) korkade. Det går ju inte att sitta i regering och riksdag, stifta lag -  och sen högaktningsfullt skita i  lagar och  förordningar! Det blir ju regelrätt anarki då. Själv gillar jag inte bilskatten nåt vidare! Skattelindrande bolagsaffärer, och allmänt mygel ger ingen politisk plattform - för att kunna fullgöra uppdraget,  även om de ryms inom lagens råmärken.

Nån dåre i debatten jämställer  licensskolk, med engagemang i Plogbillsrörelsen (som jobbar bl.a. för nedrustning)! Det är ju helt befängt

När Cecilia Stegö påstår (om hon påstår)  att hon idelogiskt jobbar för världsfreden och kulturen och då får frågan på vilket sätt!

Då svarar hon frimodigt (eller skulle svarat) - genom att strunta i att betala TV-licensen. Visserligen tittar jag på TV, men jag vill inte betala för det.

Plus till Fredrik Reinfeldt att han gör sig kvitt de politiskt omöjliga. Ett kraftfullt minus för omdömet, hur kunde han välja så två felaktiga (politiskt sett) statsråd.

Man tar sig för pannan, men Simba bryr sig inte - där han ligger i sin "bur"!  Det verkar finnas gangstrar, där man minst anar det, och då menar jag verkligen inte Simba, om nu nån trodde det! 


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Ååsam! Ny design och allt.

Det var inte en minut för tidigt, inte med ny design utan avgången.

Postat av: Gunnel

Måste fråga...har Simba flyttat hem till er för gott?? Hon verkar ha boat in sig riktigt ordentligt

2006-10-17 @ 18:04:57
URL: http://gunnel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback