Fylla och nobelpris

32959-292

Bilden är tagen 11.34, med morgondiset hängades runt tacknocken.

Om man är sugen på nobelpris bör man nog komma på en teori, eller skriva en bok. Fast det är kört med det senare alternativet (i år) eftersom 2006 års litteraturpris utdelades idag - till en för mig, helt okänd turkisk författare (Orhan Pamuk). Han är inte helt okänd, enligt förståsigpåarna! Äntligen!

En teori kan vara lite knivigare att komma på. Johan Cullberg, har visserligen inte fått något nobelpris, men hans kristeori (från chock, förnekelse, bearbetning - ja ni vet!), den känns handfast, vettig och rimlig!

Igår formulerade jag själv en teori. Jag kände mig dålig, och när en man är dålig - då är det värre än att föda barn. Jag kände mig lätt febrig, ont i kroppen och lederna. Inte ens ett litet glas calvados lättade upp stämningen. Och inte blev jag gladare när M frågade om jag var på fyllan, när jag klev på en av Simbas leksaker, och tog ett snedsteg när jag skulle servera kvällste. Då tänkte jag - otack är världens lön!


32959-291

Bilden är tagen 15.34. Här är det noga på minutrarna!

Allt nog och emellertid. Jag kollade på matchen på TV. Sverige spelade ungefär som vanligt, det vill säga mycket sämre än mot Spanien i lördags - men vi lyckades vinna mot Island med 2-1. Hade vi förlorat eller spelat lika, hade jag sagt dom.

Innan vi gick och lade oss, sa jag till M. Om jag rätt tolkar kroppens signaler kommer jag att vara rödögd imorron. Vi får se, sa hon. Sen somnade vi. M uppger att hon vaknade klockan tre, av att jag snarkade, sanningshalten i detta kan jag inte bestyrka. M är dock vanligtvis en förhållandevis trovärdig person.

Sedan vaknade vi kring halvsju, något senare än vanligt - men M hade ju haft en sovpaus kring tre.

Hur var det då med rödögdheten? Javisst - ett av två ögon var rödare än rött, och lederna värker. Tack och lov ställdes ett viktigt möte in idag och jag har spontanjobbat hemma lite grand, mest har jag vilat och gjort ingenting.

Frågan är nu hur jag kan aspirera på nobelpris för min exklusiva teoribildning. Fortsättning lär följa.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hoppas nu att du inte åker på någon större influensa.

Postat av: frktjatlund

Jag tänkte korpa åt mig nästa års ekonomipris genom att bevisa min teori att inkomsten har stor inverkan på levnadsstandarden.

Eller kanske teorin ska formuleras om till att villighet till utgifter står i relation till inkomster.

2006-10-12 @ 22:10:15
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Anonym

"Pigg som en mört." En mört har också röda ögon. Motsägelsefullt!

2006-10-12 @ 22:24:09
Postat av: Anki

Oj, det var jag, som råkade bli anonym!

2006-10-12 @ 22:24:52
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback