Färgmatchad

32959-277

Höstplommonträd, bilden är tagen 18.34 den 3 oktober 2006. Lite spooky - och det är tolv grader varmt ute, som kanske är ännu mera spooky!

Simba ligger och lurar. Eftersom han är färgmatchad smälter han in överallt. Imorse var jag sen till jobbet. M åkte tidigt. När jag oförsiktigt i morgonbrådskan öppnar altandörren, utan att se mig för,  kommer Simba farande som ett jehu, och kastar sig ut genom dörren och vidare ut på altanen. Eftersom altanen var blöt p.g.a. regn, stod han och tvekade en stund, sen lommade han tillbaka in - friviliigt. Han verkar inte gilla att bli blöt om fötterna. Kanske ett mänskligt drag och katter är ju också människor!

32959-276


På jobbet idag stegar en kvinna i min ålder fram till mig och frågar. Känner du igen mig? Det kan vara en besvärlig situation, möjligen en pinsam sådan -  om man förväntas känna igen vederbörande till namnet och nuvarande utseende. Jag tyckte att hon verkade bekant, men jag kunde inte placera henne direkt - och det sa jag. Det visar sig sedemera vara en tidigare arbetskamrat, från Bålstatiden (fram till 1981) som nu dykt upp på jobbet i ett sammanhang som jag inte kände till. Det var överraskande och kul. Vi pratade en stund och käkade en halv lunch (jag var sen)  tillsammans med övriga gäster. Världen är onekligen mindre än man tror!

Hård dag på jobbet, sent hemma. Plågade nybilen lite mer idag och fick upp förbrukningen till anständiga 0.77 l/mil. Det går säkert att öka. Oljeindustrin måste ju också överleva!

Onsdag och torsdag avser jag att tillbringa på en kursgård i Söråker, ett längre stenkast från Midlanda. M är inte helt nöjd med mitt kuskande. Behöver jag säga, att även jag gärna avstår Söråker!



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det var förskräckligt farande på dig. Blir alldeles trött.
Va bra att du sa till kvinnan att du inte kunde säga vem hon var. Annat var det för några lördagar sen när Tage och jag var och handlade. Då stöter vi på en karl och hans kvinna. Han hojtar till på Tage och vi går dit och pratar med dom länge och väl. När vi lämnade dom var jag naturligtvis nyfiken på vilka dom var. Har ingen aníng fick jag till svar. :O)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback