Don´t call us - we call you

32959-316

I går kväll var det lite vitt på backen, men det var mest frusen is på altanen, två grader kallt i morse och trädet börjar se frostnupet ut.

På den övre bilden ser vi en nytagen bild av det frostnupa plommonträdet,  men taget från en annan vinkel,än den vanliga.  På den nedre bilden är det Simba - ungefär i samma vinkel som vanligt!  Frostnupen - no way!

32959-315

Idag har jag varit på hälsokontroll hos min doktor (Lasse)!  Vi säger hej, och sen brukar jag säga - det är inte trevligt att träffa dig - och då skrattar han, sen gör vi det vi ska (mest han), sen säger han - don´t call us we call you (nu for det iväg igen - så säger han aldrig). 

Man måste ju verkligen fråga sig om alla dessa förebyggande undersökningar behövs, eller är det bara för att läkemedelsindustrin ska kunna utöka sin marknad. Igår hörde jag på TV:n att gränsvärdet för det dåliga kolesterolet (5) är ifrågasatt. Den som ligger högt på normalskalan, har 9 ggr förhöjd risk för hjärt- och kärlsjukdomar, eftersom ingen medicin ges. Den som ligger lågt på riskskalan, får medicin, och minskad risk. Ja - jag säger då det. Det gäller nog att ha tur (och bra gener)!

Detta blev verkligen ett medelålders inlägg, det blir ungdomligare imorron.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Håller med om att massa onödiga pengar slängs ut på onödig förebyggade hälsovård.

Postat av: Ninni

Hur låg du till själv på skalan?? Tack för grattiset!!

2006-10-25 @ 20:45:16
Postat av: Gunnel

Jag som vill att kommunhälsan skulle få finnas kvar. Att bara bli kallad och gå dit och ta blodprov, blodtryck m.m och så få svar hur det verkar vara med min kropp. Men nej...den hälsovården finns inte kvar. Men hursom helst så får vi, kvinnor i alla fall, kallelse till både mammografi och gynekologen. Tur är väl det

2006-10-25 @ 20:47:25
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Anki

Generna spelar stor roll. Den som levt ett skötsamt liv, kan ändå drabbas av sjukdom och vice versa. Ser med spänning fram emot morgondagens ungdomliga inlägg.

2006-10-25 @ 22:21:37
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Ninni

Morrn...hur står det till med ynglingen..ha,ha!

2006-10-26 @ 10:14:07
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Jag tror att jag ska bli katt i mitt nästa liv... det ser så skönt ut att ligga så där och slappa.

2006-10-26 @ 19:34:11
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Hide Secret 2 Cliffhanger Castle

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback