Biosupé med kodräpare

32959-307

Nu är snön inte långt borta, trafikkaos vid Skuleberget (10 mil norr om Sundsvall) på E4 imorse.

Plommonträdet gör allt för att behålla sin fräschör,  men börjar se tagen ut av vädrets påfrestningar.

Midnight run med Robert deNiro och Charles Grodin är en av mina favoritfilmer, den ser jag minst 1 gång per år.

32959-306

I måndags ringde min bror (javisst samma/lika bror som ibland  brukar dyka upp i badrums-spegeln)  och frågade om vi ville hänga med på biosupé. Javisst sa vi - det var ju bara måndag och det kändes långt till fredag! Nu står regnet som spön i backen, och det tar emot att lämna hemmets varma, torra, lugna vrå - men det kommer vi att göra. Även muntliga avtal ska hållas, och man ska hålla sig väl med släkten!

Däremot är det osäkert om det blir nån film. Jag är mest sugen på Exit med Mads Mikkelsen, men den tror jag inte går, just idag! Mikkelsen är favorit, ikonförklarad av mig, efter filmen där han var kodräpare (Blinkande lyktor, tror jag den heter, dansk Dogma - när den är som bäst, helt sanslös). Mikkelsen är bra skådis, han intar "rummet" - om man säger så! 

Imorron ska vi iväg och lyssna på körsång i parti och minut. Madrigalkören (den ilitterate - om det nu stavas så här - får slå upp själv,  vad madrigal kan tänkas betyda) underhåller kreti och pleti! Det som fällde avgörande, och motiverade till deltagande,  var den gratisbuffé som skulle serveras efteråt, och kanske en drink innan. Det ska bli kul oavsett!


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Blinkande lyktor är också en av mina favoriter, men den är då rakt inte någon skakig dogmafilm. On the contrary, my dear Watson.

Postat av: Anonym

"typ av flerstämmig sång med rikaste blomstring under 1500-talet"
Ha det så trevligt!

2006-10-20 @ 20:45:13
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Gunnel

Hoppas ni får en trevlig morgondag. Själv ska vi ha besök av brorsan och svägerskan så det blir till att stå vid spisen mest hela dagen. Hoppas det blir gott det jag ska göra för allt är nytt. Kanske blir lite bilder ... ja det beror ju på då förstås

2006-10-20 @ 20:58:50
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: M

Dogma...ja nu börjar minnesluckorna bli påtagliga hos Latmasken...men allt kan skyllas på vädret!

2006-10-21 @ 07:21:28
Postat av: Anonym

det kanske for iväg lite grand med begreppet Dogma, inser det nu - när ordningsmännen lusläser varje ord, som fán läser bibeln!
blinkande lyktor filmades visserligen inte med handkamera, smalfilm och allt det andra tekniska - men det är likväl en variant av Dogma, tycker jag (eller inte)
så det så!

2006-10-21 @ 07:58:16
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Latmask

test

http://app.blogg.se/index.bd?fa=tb.add&id=2415339

2006-10-21 @ 08:00:39
Postat av: Ninni

Jag vill också se Exit, får se om jag kommer iväg nån gång! Mads Mikkelsen är inte bara en bra skådespelare han är snygg också!!
Ha en skön helg

2006-10-21 @ 09:38:56
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback