Åslapp

32959-321

Stormen som alla pratar om har tydligen dragit förbi, mot Finland och inte belastat Sundsvalls, västra delar särskilt mycket. Det friskade på en stund, och det kom också några vilsna snöflingor nerdansande från den blåsvarta himmlen, men någon ordentlig urladdning blev det aldrig - och det är vi glada för.

Då är det fredag igen, veckan består mest av måndagar och fredagar numera.  J1 har nyss varit hemma och lånat en pajform för kvällens kulinariska övning. M och jag har ätit åslapp och nu slappar vi en en stund, innan det är dags för TV. Kvällens musik är U2. I still haven´t  found what I´m looking for, With or without you, Stuck in a moment  m.fl.

Simba myser på fällen. Var ska sleven vara, om inte i grytan.

Jag funderar lite grand (utan att googla) var människor, som fanns förr, men inte hörs till nu -  tagit vägen!

32959-320

Till exempel:
  • Jason Donovan
  • Jackson Browne
  • Rick Astley
  • Cat Stevens
  • Sara Wedlund
  • John Holm
  • Zemya Hamilton
  • Pontus Platin
  • Leila K
  • Dan Hylander
Ärade läsare - ha en riktigt sympatisk fredagkväll!

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag var visst inte med på den listan, för jag är ju här! Men du, ursäkta min okunskap, vad är åslapp? Alltså jag förstår orden å - ås - lapp - slapp, men inte den där kombinationen.
He det bra!

Postat av: Gunnel

Här är det slapparfredag med tre hundar alldeles intill mig och katterna är inte långt borta. Guben sitter och häckar i ena soffhörnet... Ungdomarna lyser med sin frånvaro...

2006-10-27 @ 20:50:26
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Gunnel

Kanske det kanske. Eller något annat

2006-10-27 @ 22:48:48
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Ninni

Hade inte ni bara kissen till låns..eller har jag fattat fel??
Ha en skön helg!

2006-10-28 @ 14:19:50
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Annaa M

Men du hörde väl den där smöriga låten tillsammans med Roanan Keating häromåret? Där var dom med allihop. Cat Stevens, under annat muslimskt namn sjöng duett, och alla de andra körade med Pontus P som hängiven körledare.

2006-10-30 @ 02:58:46
URL: http://annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback