Analog eller digital

32959-326

Nu är det vintertid. Först ljusare på morgonen, sen blir det mörkare och mörkare. Kvällarna blir mörkare. Ack ja! Men snart är våren här!

Två höstvinterbilder tagna idag vid lunchtid, från motsatta sidor av vår närbelägna sjöidyll!

Kanadagässen verkar bli kvar över vintern, dom halkar omkring, som Bambi - på den dagsfärska isskorpan.

Vi gick en härlig promenad runt sjön, blå himmel, två grader kallt, hög klar luft, ingen vind och en blek sol gjorde sitt bästa att värma upp. Det kunde inte bli bättre. Efter vårt strapats, kastade vi oss ner framför TV.n och käkade gravlaxmacka på tunnbröd och toppade sen med en liten bit princesstårta. Man måste ju tillföra, när man förbrukat.
 
32959-325

Det har varit en rätt så slapp söndag. Mitt dagsprojekt handlade om att sätta upp ett gummiskydd över låset på garagedörren, som skydd mot fukten.  På vintern har låset en tendens att frysa - och oftast när man har som mest bråttom. Idag var jag motiverad. Jag prövar med vad huset förmår - tjockare gummi och tunnare plast,  inget funkade nåt vidare bra. Jag får åka iväg till nån gummverkstad och köpa tunnare gummi och klippa till ett litet enkelt skydd, som jag sen spikar eller skruvar på. Det borde väl inte ta år att fixa. Men man vet aldrig.

J1 var på krogen igår - och han hade kul sa han. Sen drog han och M till IKEA och Överskottsbolaget, jag  hade gärna följt med, men tyvärr - Helsingborg mot Elfsborg på Canal +, krävde min digitala närvaro.   Annars är nog min personlighet snarare analog än digital - men det är en helt annan historia.

Vi har ätit hemkokt ärtsoppa till middag, det smakade bra. Vi tar med en laddning till mamma, när vi åker "hem"  nästa helg. Hon behöver äta ordentligt för att kunna hålla sig så pigg hon bara kan!
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ärtsoppa är gott men tyvärr blir det allför sällan här hemma.

Vi har också gått en lång och sjön promenad idag men vi gick vid Svartån...som dock är alldeles brun. Dom har släppt på vattenflödet så nu var den lika bred som den är på våren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback