näst sista blogginlägget


32959-333

Nu börjar det bli dags att avrunda - att gå vidare. Imorron kommer sista blogg-inlägget.

Ett år går fort, och med facit i hand kommer jag inte riktigt ihåg varför jag startade bloggen.  Det  var nog mest känsla - wow, kul, learning by doing en blogg - javisst, självklart, dra igång - det blir vad det blir! 

På senare tid har väl bloggen mest blivit en typ av dagbok. När jag började lägga ut bilder, blev den nog  mer lättillgänglig. Katten Simba är rätt så fotogenique, om han vill. Men på något sätt borde jag kanske funderat på formen (innan och under). Jag borde t.ex. haft  "samma bild" 1 ggn/veckan för att se årstidernas förändring (Smoke-syndromet - ni vet). Nåt egentligt syfte med bloggen har jag inte haft - mer än att, när det passar göra lite reklam för den sköna staden Sundsvall - och dess vackra omgivning.

Sen har jag hemfallit till rätt så mycket gnäll på Persson och Danielsson. Jag var alldeles för snäll i mina bitska åsikter. Genom alla lögner banade Persson, himself i egen hög och bred person -  väg för den nya moderatregeringen, som vi fått för våra synder. För mig var det uteslutet med Persson i alla former, tack och lov att han lämnar.

Direktörsbonusar och toppsosselöner - typ Anitra Steens, är väl heller inget som faller mig på läppen, om jag säger så! Utnämningsmakten och nepotismen är ju bara stötande.

32959-332

Det har varit en tuff höst (som egentligen började i våras med att Lasse dog, knall och fall i mars), och mycket arbete särskilt efter semestern.  Nyss ringde en arbetskamrat och berättade att ytterligare ett dödsfall inträffat i familjekretsen till en annan arbetskamrat. Tragiskt - jag saknar ord.

Det jag funderar på är att ev. lägga upp en ny blogg, men jag har ännu inte tänkt klart. Det har jag i bästa fall gjort omkring den 1 december.

Det är följande tre delar som skulle kunna bilda stommen i en ny blogg, om det nu blir någon blogg.
  • Små tankefragment, en varannanndagbok, med vardagsbetraktelser.
  • Ibland måste man ju också reagera på stolligheter (och förvisso även bra saker) i den lilla och stora politiken, eller i samhället, världen.
  • Det känns som Osbourne och jag kanske kommer iväg på vår femte USA resa i mars nästa år, den nordöstliga delen väntar på oss. Kanske kan det vara nåt att skriva om, framåt- och bakåtreflektioner, som ger energi.
Som sagt - jag sliter med bloggfrågan.

Kära läsare - lev väl i alla världar, såväl i den verkliga (om den nu finns) som i cyber.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag kommer att sakna dig!
En sak måste du lova mig och det är ifall du skapar en ny blogg så måste du knacka på hos mig igen.
Simba har flyttat hem till er för gott eller....??

Postat av: Anki

Om du slutar så tänker jag sakna dig; bara så du vet!

2006-11-05 @ 18:36:13
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Ninni

Lev väl du med...och om du startar upp en ny blogg så hör av dig...
Ha det gott med familj och kissekatt!

/Kram

2006-11-05 @ 19:31:30
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Jag tror att du var först ut att kommentera det jag skrev, så det känns lite vemodigt att du lägger ner eller av.

Jag kan känna ibland: Varför håller jag på, när det uppenbarligen finns andra som gör det så mycket bättre. Är jag bara pinsam? Men än så länge tycker jag att det är roligt. Men som du och Ronny brukar hävda: Det är aldrig för sent att ge upp.

2006-11-05 @ 19:59:01
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Förresten: Eftersom jag inte är hemma imorgon, kommer jag att missa sista inlägget. Så ha det, det har förmodligen jag.

2006-11-05 @ 20:00:36
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Sluta? Nej, du ser hur de ovan reagerar, inte ska du sluta inte. Vem ska jag då banka på huvvet?

2006-11-06 @ 10:34:38
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Hermanelizabeth

Really enjoy your website. Thank You.

2010-04-07 @ 12:24:51
URL: http://hermanelizabeth.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback