livstecken (1)

32959-338


Det är fint med ljus! Det ger värme och ro.

Kära vänner, eftersom jag fortfarande (med mina blygsamma mått mätt) har många dagliga läsare, trots att det inte kommer några nya inlägg, och inte har jag heller kommit ur stolpskorna vad gäller ny blogg eller inte, det är strängt taget bara jobb denna perioden på hösten, och på tisdag kommer JO, till vår blygsamma verksamhet  - då blir det inte roligare, det kan jag lova.

32959-337

Simba gör små stövtåg, utan sele ibland, som idag, och då muckade han gräl med en grannkatt, dom morrade åt varann, en stund -  innan M gick emellan.

Det är bra med M och jag. M jobbade övertid igår förmiddag. Även hon har mycket jobb - den stackarn! Vi har städat i helgen, på fyra timmar hinner vi lätt igenom våra 114 kvadrat. Jag förslog att det är julstädning och M förklarade vänligt men bestämt att det snarare var den uteblivna påskstädningen från i våras som genomförs nu. Ack ja - vad fort det går mellan påsk och jul!

J1 har varit på resa och bl.a. träffat Osbourne. J2 mår bra i Umeå, enligt dagens telefonsamtal. Pratade med mamma i fredags och hoh har ännu inte kommit i väg till doktorn, tillståndet är väl inte akut, men hon borde nog snart. Pigg som en mört är hon inte!

Jag hoppas kunna presentera en liten idé, nästa söndag (19/11), några anspråkslösa tankar om ett antal inlägg på ett tema. Tema och tema, det låter så märkvärdigt - men nånting, nån ny blogg har jag inte haft kraft att skapa.

Hare bra i livets virrvarr och glädje!

Kommentarer
Postat av: Anki

Jaså minsann! Du kunde inte hålla dig längre. Det var bra det, har saknat dig! Om du är tårtsugen kan du titta in hos mig.
Ha det bra!

Postat av: SolDalen

Nej huuu hemska tanke inte får du lämna oss!
Gör sporadiska inhopp bara vi får livstecken från dig och M.

Joo nog gör sig julen påmind, i mina ögon så är det väl lite föör tidigt. Städningen är inte ens påbörjad här ännu..hrmm skjuter den på framtiden allt för många leksaker som ska bytas mot kommande, kanske behövs det en container.

Så länge Simba bara morrar så är det ingen fara.
Klia Simba och krama M från mig.

Må så gott
IKA

2006-11-13 @ 09:24:05
URL: http://soldalen.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården

Men vad skådar mitt norra öga?

Ett livstecken.. och en katt.

2006-11-13 @ 18:09:55
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Gunnel

Klapp klapp. Kul!! Fler som inte orkar vara borta från bloggen så länge.
Ska tala om att jag blev glad när jag öppnade din blogg och såg att något hade hänt. Fortsätt så ... då blir vi nöjda!

2006-11-13 @ 21:51:45
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: anita

Hej!
Ja man skriver väl när tid och lust finns, som jag jag skriver när de händer något. Sitta o blogga om väder o vind har jag då ingen lust me.
Ja ljus är värmande, tände alla stearinljusen i vardagsrummet igår kväll, gu sicken hetta de blev =)
Kram

2006-11-15 @ 13:41:53
URL: http://ensam-singel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback