Katten är full

32959-350

Åtta grader varmt idag, nåt måste vara fel,  pratade nyss med mamma, och hon hävdar att det varit tio där, tio mil längre norrut, räknat från Sundsvall. Mamma låter lite piggare på rösten, och hon föreslog själv att hon skulle vänta med läkarbesöket till nästa år, och det verkar okej att jag är med. Vi har också tagit en rejäl promenad idag, runt sjön, där några änder fortfarande är kvar, dom har säkert svårt att manövrera i  klimatsvängningarna. Dra - eller stanna?

J1 är på besök, kanske han stannar på middag. Det är kalops som gäller, för hela slanten idag.

J2 säger på telefon att han kanske ska ta med katten till Umeå efter julhelgen. Vi får se hur det blir med det. J2 verkar vara i god form enligt M, som själv besväras av - som jag tror - magkatarr!

Såväl fredag som lördag bjöd på enkel med god mat. På fredags brassade vi räkor, en riktig frossa, och igår blev det gravlax på tunnbröd. Vi testade Rocky Creek, som har frisk och bra smak - men bäst i klassen är utan tvekan Lindeman.

32959-349

Simba håller ett vakande öga över alkoholkonsumtionen i huset, eller så tjuvsmakar han, det tar väldigt fort slut - tycker jag. Hmmm!

Helgen har bjudit på två udda filmer.

  • One day in Europe
  • Man push cart
Den sistnämnda handlar om en pakistansk man som har ett gatustånd, där han säljer morgonkaffe och munkar till stressade New York bor. En underfundig film, lite noir!

Jag har också haft stånd på torget! Nej - jag tror inte det, det for nu iväg alldeles av sig självt, en sådan oneliner kan man ju bara inte missa! Och katten är full av liv!

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Jaha, jag trodde att du skulle göra en riktig Garbo och vad ser jag: Två bloggar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback