Tony Blair kom aldrig till Frånö och Lunde!

Vi har ett fågelmatbehållare i plommonträdet på framsidan av radhuset (fågelinfluensan till trots). Rejält med fågelfrö har där varit, hela vintern! Givetvis har vi inte sett några fåglar ätandes ur behållaren, förrän nu!. Nu - när det är på väg att bli sommar, då behagar dom komma och äta,  och det är ju märkligt, behöver småfåglarna inget käk på vintern?

Idag tror vi att vi såg en gulsparv, och det får man vara nöjd med!

32959-93

I natt sov jag som en stock hela natten. Jag vet inte när det hände senast. Somnade elva och vaknade sex, det känns ju lite annorlunda när den naturliga tröttheten rister i kroppen, fast tryggt och gränsande till harmoniskt,  naturligt ändå.

Jag kan inte helt förbigå Ådalen -31. I dag - 14 maj - är det på dagen 75 år sedan militärens skottsalvor dödade fem, och som påverkade Sverige i många år framåt, ända in på 1990-talet, mindre på 2000-talet. Lokalt försöker sossarna ta över rätten till historien, manifestationen, trots att alla vet att det var kommunisterna som var dom drivande (då 1931), solidaritetsstrejken med Marma-arbetarna och alltihopa. Den ansvarige militären, på plats, kapten Nils Mesterton från I21 i Sollefteå, friades senare i krigshovrätten för "morden", en av kommunisterna fick mer än två år fängelse (för upplopp och misshandel - där ser man). Rättvisan är - och har alltid varit - blind och döv, om man inte tillhör överklassen,  och man häpnar  över socialdemokratins moralupplösning på bred front. Det socialdemokratiska "stöldförsöket"  av "Ådalen -31" är ett moraliskt förfall  värdigt - "jag tar ansvaret", Göran Persson och minnesbildsmästaren Lars Danielsson.

Jag kan inte låta bli att kommentera ett av GP.s senaste uttalanden angående residensbygget i Södemanland, han låter påskina att det är frugan som sitter på stålarna. Det är klar det, det är ju våra stålar han och hon bränner nu! Tror GP att vi är helt imbecilla och dumma  i huvve, det är ju han själv som placerat henne på Systemet med sin feta lön och ännu fetare pension. Man tar sig för pannan och suckar, man får inga toppjobb om man inte är "vän" med GP, så enkelt är det!

Tony Blair meddeler sin avgång nästa år. Inte en dag för tidigt tycker jag. Han kan aldrig ha besökt, Kramfors och tågat från Frånö till Lunde. Hade han gjort det, hade han tacknat nej till Irak och kunnat lämna sina tio år som premiärminister med hedern i behåll. Nu får han smyga ut bakvägen, sin fundamentalistiska kristna gudstro till trots! Sicket fiasko, personligt för Blair  och  politiskt för Labour!

Till veckan blir det hopsummering och avstädning av jobb (tidig semester i år). Ett miljonprojekt har gått i mål, ett annat får sitt avgörande på tisdag och ett tredje står och väger, hoppas få tid till september för slutförande. 








Kommentarer
Postat av: frkt

Jag minns inte Ådalen -31. Bara filmen, men det beror på att det var en av de första filmerna M och jag såg tillsammans. Fruktansvärt romantiska scener kan jag lätt återkalla, konstigt nog. Det är värre med de dramatiska.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback