Tåg med Tranströmer

Det är helt okej att åka tåg, det funkar, till Stockholm! Nog måste ni hålla med om att Centralen i Sundsvall onekligen har en originell arkitektur!

32959-94

Centralen i Stockholm är lite större - typ extra av allt!

32959-96

Det är en speciell känsla med Centralen, fortfarande, var där första gången 1965 - att  gå igenom, eller vara där en stund, kolla nyinkommet på pocketshop, ta en öl på puben om man hinner (hann inte idag), men det var bättre fart där förr, nu verkar det lite off, jag vet inte om rätt ord är sunkigt - men kanske nåt ditåt!  M och jag åt rå fisk där en gång för några år sedan, och det var inte sushi, aldrig mer sa M, men så principfast är inte jag!

Dagens insikt är att jag nog bara - och det är inte bara - gillar Tomas Tranströmers haiku-dikter. Jag köpte hans samlade dikter (1954-1996) idag och bläddrade lite på tåget hem. Så får det bli!
 

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Dags för sanningens minut.
Jag gillar Stockholm och saknar bildning (typ kultur).

Hälsningar "Flickan från Förorten"


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback