Sund med hund

Det ha varit en riktig sommarhelg. I fredags när jag åkte från jobbet använde jag A/C:n för första gången, den här "sommaren", törs man säga så!  Vi har haft kanonväder, med sol och värme från fredag till idag, och det lär fortsätta några dagar till.

Det har inte hänt så mycket över helgen. Mest slappa. I går hoppade vi över den konventionella middagen, ett nytt grepp, vi åt varmkorv och fikade rejält under dagen, sen åt vi två räkmackor på kvällen, som matprojekt. Det funkade, tyvärr hade vi dvs jag petat i oss/mig de sista resterna av det vita vinet tidigare i veckan. Men sådana smällar får man ta.

Lite enklare vårbruk har förekommit förstås. Jag spolade av plattorna och trädäcket med högtryckstvätten. Javisst - sån finns. Den används cirka 2-3 ggr/år.  Det är ett mickel att få igång alla delar. vattenslagen är säkert 30 meter eftersom vattenutkastet är placerat på grannhuset. Strömmen är en annan begränsande faktor, men det finns ju skarvsladd. Sen ha vi suttit och hängt i ömsom sol och ömsom skugga.

Linux - vår favorithund har hälsat på med J1 i sällskap som inte var helt nöjd med tillvaron. Datorn hade lagt av och ny måste köpas. Inte kul alls, han fick mat och tröst. Och det fick Linux också och vatten och klappar, det gillar han.


32959-87

Söndagsmelankolin är av hanterbar natur. Normalt deppar man ju över Gif Sundsvalls plattmatcher i när och fjärran. Men just idag vann dom mot BP på Grimsta med klara 4-0. Kul!  Nu slipper man (jag och Linux skälla så mycket på dom)!

32959-86

M är min fru. Om henne finns det mycket gott att säga, fast det skriver jag vanligtvis inte om här, hon blir så mallig då! Barnen J1 och J2 finns omnämnda sedan tidigare och så har vi lånehunden Linux (som egentligen heter nåt helt annat). Så finns också en mamma, en pappa som varit död i många år (1990) och syskon. Det finns en bil i familjen, under förutsättning att man kan definiera Peugeot 406 som en bil! Radhus finns - men ingen sommar- eller fjällstuga, ej heller båt,  moped/mc eller egna husdjur, prenumeration på morgontidning finns, torktumlare och en vit vattenkokare finns. Intressant - det förefaller som om tillvaron i detta sammanhang, består av människor och prylar!

Det är en hektisk period på många sätt just nu (några veckor till) och det fortsatta bloggkonceptet övervägs fortfarande. Jag hoppas i alla fall få iväg ett par kortare inlägg i veckan och kanske ett längre till helgen.

Hej så länge! Ta hand om dig  i cyberspace och i tillvarons harmoni och virrvarr!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är tacksam att du lämnat Selma. Det kändes lågt. Hon är värd något bättre. Eller kanske du, eller kanske jag. Hälsn fr medelmåttan.

2006-05-08 @ 00:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback