Relationsproblem

Ärade läsare,
Då har vi hunnit till fredag (igen)! Det regnar ute och sommaren känns mer avlägsen idag än för en vecka sedan, men väderförutsättningarna ändras fort, ungefär som börsen, rejäl baise. Småspararna sätter in - och storfinansen och klipparna tar ut

Igår kunde jag inte förmå mig att skriva, jag har relationsproblem, inte med M, för bättre fru kan jag inte ha, däremot krisar det rejält i relationen med Gif Sundsvall. Jag försökte finna orden, men de kom aldrig.

- Jag sliter med frågan - och lär återkomma med min dom, bannbulla - eller vad det nu månde bliva!

Vilket leder mig vidare mot dagens unika händelse. Jag har varit på en disputation, en kollega, som jag känt sedan Stockholmsåren på 70-talet lade fram sin doktorsavhandling - och var tror ni denna händelse timade?

Givetvis i Fälldinsalen vid Sundsvalls universitet, som egentligen heter Mittuniversitetet. Torbjörn F har sina rötter 8 mil norr om Sundsvall i Ramvik, Härnösands kommun.

Han (kollegan alltså) klarade sig bra, under den tre timmar långa gastkramningen, och nu är han doktor, inte medicine (som man kan ha nytta av för sjukskrivning och piller) utan nåt annat, vet inte riktigt! Han var kung!

32959-98

Flaggar för honom - och givetvis för er, trogna läsare. Med smicker kommer långt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback