Löneförhandlingar och Bulgarien

Nu har klockan nyss passerat åtta, och jag satt  ute en halvtimme och hann fånga den flyende solen innan den försvann bortom garagetaken!

Strax före fem var vi klara med lönerna. Det blev inget chicken race, det känns bra att ha fel ibland.   Alla inblandade insåg att nu måste vi hitta lösningar snarare än låsningar, i annat fall blir det omtag och uppgörelse först i september. Vi hittade möjligheterna till en acceptabel kompromiss, skakade hand och sen var det klart! Vad en snedsits är kanske jag kan återkomma till en annan gång.

32959-91

Pressen släppte lite och i bilen på väg hem var det musik i nivå 20 (av 25), det högt, tro mig!
  • Going home, Dire Straits
  • Walk of life, Dire Straits
  • Time after time, Cindy Lauper
  • Flamboyant, Pet Shop Boys
  • Elden, Lars Winnerbäck
  • Min älskling har ett hjärta av snö, Lars Winnerbäck
I höjd med Birsta uppe på kullen till vänster, vid Sköns kyrka, som jag passerar på väg hem,  ligger min gode vän Lasse begraven, Dire Straits låtarna tillägnar jag honom, och tänker på vår kväll med Mark Knopfler på Globen, och på alla plattmatcher vi sett tillsammans (Gif Sundsvall)!

J2 gör och har en längre tid gjort gällande att han är förfördelad. För några år sedan åkte jag och M och J1 på en dagsresa till Mariehamn, det var en riktig höjdarresa. Vi börjde med frukost, i arla morgonstunden,   strax efter sju, det var strålande sol hela morgonen/dagen/kvällen,  vi satt på däck och läste, tog en drink,  eller kanske två, käkade, och hade det perfetto på alla sätt. Det är väldigt vackert i Stockholms skärgård, nästan lika vackert som i Höga kusten, strax norr om Sundsvall. En annan gång missade J2 en resa till Paris  p.g.a. livsviktig tenta, men inte J1, det återkommer han - som sagt ofta - till.

Nu säger J2 att han klarat sina studiepoäng för terminen och kan tänka sig att bli bjuden på en solresa inom kort. Ett tag var jag inne på att göra klart east cost USA med the big apple, men till det fordras mer kraft, än jag förfogar över för tillfället.

Snabbkoll på avdelningarna för restresor visar att det i allt väsentligt handlar om Turkiet, Bulgarien eller Grekland (Kreta). Valet föll slumpmässigt (men ändå inte) på Bulgarien, rätt pris ("en tia") för fyra (två rum med kylskåp) på medelklasshotell i  Sunny Beach. Vi åker 26 maj!



Kommentarer
Postat av: frkt

Fy fasen vad musiksmak är åldersbunden. På 50-talisternas servicehus kommer Dire Straits och Bruce Springsteen eka ur högtalarna och alla blir lugna och fina.

2006-05-12 @ 22:32:33
Postat av: Annaa M

Sunny Beach, lite nostalgi... vår första riktiga charter, barnen älskade det. Sen blev de snart blasé och kräsna!

Postat av: Spoke

Ni skulle valt Golden Sands i stället.

2006-05-18 @ 11:08:38
Postat av: Alexkathinka

good job please keep on the good work

2010-03-29 @ 12:25:38
URL: http://alexkathinka.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback