Lars Danielsson igen

Statssekreterare Lars Danielssen låter meddela att  han tar time-out efter den senaste veckan (senaste månadernas)  turbulens kring sin person och hans utövandet av sin befattning.

32959-100


Med Danielsson språkbruk borde det väl snarare uttryckas i termer av  att:

- Min minnesbild är att jag nu tar time out, för att reflektera, hämta krafter och ta hand om min familj.

Sen får vi - ärade läsare - försöka tolka påståendet - och det finns i allt väsentligt  bara tre tolkningsmöjligheter (underförstått - att jag tror att det trots allt ändå finns någon objektiv sanning i så pass enkla frågor om man t.ex. har ringt eller inte):

  • påståendet är helt sant
  • påståendet är helt falskt
  • påståendet är delvis sant/falskt

Men nu är vi inne på för avdelningen filosofiska abstraktioner och det är därmed dags att sätta punkt. Och jag ber att få avsluta med att min minnesbild är att jag nu avser att sätta punkt för detta inlägg, som var och en får tolka som den vill!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback