Fram och tillbaka

Dagens nysstagna bild är symbolisk, var och en får tolka den som den vill!

Idag är är det lördag och det går så sakteliga mot kväll. Dagen har mest bjudit på gråmulet väder och regn, men nu på eftermiddagen kunde vi sitta ute en stund, även om sommarkänslan kanske inte var helt på topp.

Själv har jag, efter de senaste veckornas anspänning släppt fram tröttheten och mest degat mig fram i soffan, framför TV:n - tom på tankar om tid och annat.

Jag vill inte shoppa idag (heller). M frågar J1 om han vill följa med till Birsta och Clas Ohlsson för shopping. I sitt nyvakna tillstånd vägrar han i sten. M drar iväg själv med Puggen, bland annat blir ett bord blir inköpt för placering på framsidan av huset, modell mindre, men med stabil konstruktion, som gjort för två, möjligt för tre, knappast fyra, och även vattenkokare modell 1 liter (blå) inköps för Bulgarien-äventyret! 

Jag har bläddrat igenom det jag skrivit och det är verkligen varierad konfekt. Jag tycks ju uppenbarligen inte gilla regeringens hantering av Tsunamikatastofen, statliga toppchefers löner och bonusar samt USA terror runt om i världen för att kapa åt sig olja under täckmantel av kamp mot terror, McDonalds/Coca Cola-demokrati och annat.

Aftonbladet låter drevet gå mot statsekreterare Lars Danielsson för att han använt regeringsplanet för att impa på nån ung och snygg departementsekreterare/ departementsråd. Han flyger fint, oftare än kungen och statsministern. Det upprörs jag inte av. Vem bryr sig egentligen, saken handlar ju om något helt annat!

Det jag däremot (fortfarande) upprörs av är det ljugande och matkarrogans som Göran Persson och Lars Danielsson ger uttryck för. Den är häpnadsväckande!

32959-92

Nu verkar dom lite trängda, men ändå inte. Dom skiter väl i vad vi, JO, Katastrofkommissionen och andra tycker. Jag tror inte ens dom försöker gömma sig bakom ett träd, en tumme i ögat, verkar inte var någon match alls att prata om, kanske är det så att dom sätter tummen i ögat på hela svenska folket, när det borde vara tvärtom!

Det är klart att Danielsson och Persson vet exakt vad som hände - och vad dom gjorde - när Tsunamin rullade in, men dom törs inte säga att dom inte brydde sig, det är inte politiskt comme il fault. Att snacka skit i TV kan ju vilken idiot som helst göra, men att faktiskt göra något kräver mer handlag!

Alltså måste man (fortsätta) ljuga, säga att man var aktiv, trots att dom var passiva, det är ju patetiskt att säga som GP att han kollade Sky istf för svensk TV, och Danielsson var väl ute på något halvskumt upptåg som han numera inte vill vidkännas. Vad är det för trams med minnesbilder hit och dit! Han vet ju exakt vad han gjort, men kan inte säga det nu, eftersom han redan ljugit flera gånger. Han är ju helrökt, ingen normal människa kan ju lita på karl´n!

Jag vet exakt vad jag gjorde på annandagen 2004 (och ändå är jag verkligen ingen minnesvirtuos), jag vet också  vad jag gjorde den 11 september 2001 (jag ringde hem, jag vet när, var, vilken tid jag tankade bilen på väg hem  och hur mycket pengar jag tog ut på bankomaten i Birsta, några av de delar jag handlade på ICA-ettan i Granloholm samma kväll kommer jag fortfarande ihåg, jag trodde, att nu blir de världskrig, och då måste man ju vara lite förberedd med knäckebröd och kaviar - vilket förefaller aningen irrationellt, men så tänkte jag)!

Mitt tips till GP och Danielsson är följande, säg som det är, då förlåter jag, visserligen blir ni av med jobbet, men jag förlåter, det kan bli fel ibland, shit happens,  jag förstår att inte var så lätt att organsiera jobbet eftersom det inte fanns någon organisation, men för guds skull sluta med att försöka slå "blå dunster" i mig med allt ert ljugande, misstro inte mitt intellekt, försök inte idiotförklara mig - det gör jag så bra själv!


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Symbol av vaddå? Lägga näsan i blöt? Dålig fokus? Taskigt omdöme?

Trevlig semester!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback