Chicken race

32959-89

När jag åkte från jobbet i eftermiddags funderade jag - ärligt och uppriktigt - varför inte alla bor i Sundsvall. Här finns allt, ja egentligen finns här bara fördelar. Men det kanske jag kan få komma tillbaka till en annan gång, när jag har tid att utveckla mina argument i själva sakfrågan!

Gräset börjar bli grönt på grannens tomt, trots att våren var sen, men det togs igen på några dar, och det kan bara hända i Sundsvall. Ärligt och uppriktigt!

Det pågår löneförhandlingar och så småningom ska vinnare och förlorare utkoras, vem ska vika ner sig först, genom att syna eller inte syna motpartens kort!  Slutfasen i löneförhandlingsspelet handlar alltid, eller i vart fall väldigt ofta om gambling när dom sista tusenlapparna ska fördelas. Stämningen är fortfarande rätt så bra innan slagfältet, i form av det slutliga löneutrymmet, är definierat på befattningar mm!

Som sagt imorron startar chicken race som kommer att få sin upplösning - i bästa fall - sent på fredageftermiddag.

Annars är det härligt i solen, hälsokollen visade inga akut dödliga åkommor,  och det är jag tacksam för!

Tjillevippen - så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nä, nä! Det kan hända varsomhelst i det här landet. Och jag är lika utslagen som björkarna.

2006-05-08 @ 20:42:01
Postat av: Lotta

Ojj så kul att se Linux i din blogg, han är glad som har er....som pysslar om honom....

ha en bra kväll och tjillevippen på er!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback