Purken på Persson

32959-27


Jag protesterar  - och jag kommer fortsätta protestera mot Göran Perssons hushållning och försnillande av mina skatteinbetalningar. Jag håller honom personligen ansvarig eftersom han uppenbarligen låter bli att ta sitt ansvar.

Mannen på bilden ser väldigt glad ut och det har han anledning att vara. Girigheten har många glada anleten. Den leende mannen heter  Martin Ivert och han jobbar på det statliga bolaget LKAB. Under sex år kommer 80 miljoner kronor att sättas av i hans pensionsförsäkring. Sex år kan också att bli den tid han jobbar i företaget. Själv säger han att han inte visste nåt om sin feta pensionsförsäkring och idioterna i styrelsen inkl. näringslivssossen Björn Sprängare, visste uppenbarligen ännu mindre. Men det är klart att det är lättare att spendera mina pengar än deras egna.

Vad Göran Persson gör med sina egna pengar - skiter jag fullständigt i, men när han kastar miljoner  i något som får betraktas som ren vänskapskorruption, eller kanske dumhet -  då är måttet  rågat.  De pensionsbelopp som jag kritiserar är helt orimliga och hela hanteringen är sanslös. 

Det är ju rent brottsligt det Persson håller på med. Åtal för bedrägeri, trolöshet mot huvudman ligger väl närmast till hands som brottsrubricering och han borde inför tinget fortare än kvickt.

Att privata näringslivet med Pettersson, Barnevik och Wallenberg roffar åt sig det dom kan - det är inte mycket jag kan göra nåt åt. Möjligen kan jag ge fán i att köpa försäkringar i Skandia eller inte köpa produkter från vissa företag. Men av staten begär jag mer!

Eftersom Göran Persson uppenbarligen försnillar  mina skattepengar måste jag få protestera. Det är klart att vi kan "rösta med fötterna " - men  berikandet tycks inte ha några som helst gränser, inte ens inom staten! Egoismen och egenberikandet och berikandet av vänner och släkt måste få ett slut - i vart fall inom staten, dess förvaltningar och bolag, annars kommer detta fina samhälle att erodera. Ska girigheten aldrig upphöra!

Om man tror att  Iverts pensionsöverenskommelse  är en engångsföreteelse av regeringen Persson kan man möjligen lägga till följande:

Anitra Steen (frugan på Systembolaget)  pension 24 miljoner kr
Jörgen Lindegaard (SAS) 39 mkr
Lars Josefssson (Vattenfall) 36 mkr
Anders igen (Telia) 64 mkr

Ur led är tiden - men inte pensionerna till Göran Perssons anhang.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Stilla dig! Det är bara att jobba till 85 års ålder så kanske du är på dagens nivå.

2006-03-02 @ 20:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback