Lars Winnerbäck

32959-32

För rätt många år sedan låg jag och slötittade på morgontv och då kom - från ingenstans - en tunn yngling fram i rutan, en musikvideo på en strand rullade fram i rutan, kommer inte ihåg låten, men då tänkte jag, det där är fán bra. Det var mr himself Lars Winnerbäck som presenterade sig! Han började bra och har hållit stilen genom åren. Jag gillar hans musik!

Det är lätt och närliggande att jämförbara honom med Ulf Lundell anno 1980-tal - men varför göra det! Lars Winnerbäck står stadigt på egen ben - men även han har influerats av andra, kanske Lundell, kanske Dylan möjligen Ola Magnell - kanske alla tre!

Såg nyss musikvideon - Kom änglar. Den är bra, det är en märklig upplevelse att se alla unga - sjunga  med i texten! Det skulle inte jag klara!

Ofta lyssnar jag på typ:
  • Kom ihåg mig
  • Dunkla rum
  • Min älskling har ett hjärta av snö
  • Jag vill gå hem med dig
  • Kom
  • I Stockholm
Även om många år finns i prästbetyget tillåter jag mig att gillar Winnerbäck. Såg honom på Gatufesten för ett par år sedan och till sommaren är det dags igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback