Lars Hillersberg (2)

32959-40
I morgon ska jag skriva om Prag!

Idag ska jag avsluta diskussionen om bonusar, pensioner och oskäliga löner till Göran Persson anhang och näringslivstopparna.

Det jag vill är att mina sparade pensionpengar inte ska försnillas genom att omvandlas till orimliga bonusar eller oskäliga pensioner oavsett om det handlar om statliga ryggdunkargänget, toppchefer eller näringslivsbrödraskapet.

Det är ju bara så att Göran Persson har utnämningsmakten - och han utnyttjar den för sina egna maktsyften (man kan ju inte söka statliga toppjobb - det får man som tack för goda GP-insatser). Han utser vem han vill vill av sina kompisar - och det kan vi tycka bra eller dåligt om, men så är det!

Anitra Steen  har han hållit under armarna sedan 70-talet, då dom började umgås. Det är väl ingen som tror att hon fått alla sin toppjobb i regeringskansliet, finansdepartementet, Skatteverket och Systemet av egen kraft och  pga sin kompetens! Glöm det!

Det är lika illa inom näringslivet där brödraskapet går runt och plockar ut våra sparade pensionspengar i form av egna feta pensioner och jättebonusar. Men det är lika illa där. Det går inte att söka jobb hos Wallenberg. Där blir man utsedd.

Nothing changes everything is new!

Kommentarer
Postat av: frkt

I dagens DN uttryckte Systemets VD oro över att AS skulle dra om man ändrade villkoren. Jag undrar vart? Lösa ut en fallskärm eller en ny utnämning. Finns det fler alternativ

2006-03-16 @ 07:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback