Girig Girigare Girigast (2)

Jag har nyss kollat Uppdrag Granskning - och det blir man ju inte gladare av!

Jag kommer ständigt tillbaka till mina grundfrågor:

Varför ska vi betala statliga bolagschefer (bl.a. i monopolföretag) fantasilöner, kopplade till  - det får vi nog trots allt vara överens om -  orimliga pensionsvillkor. Varför ska t.ex. Anitra Steen ha en livsvarig pension på 70% av sin aktuella VD-lön? Det är ju bara en girighetskonstruktion och statligt bedrägeri! Varför kan inte hon få den allmänna pensionen plus det tillskott som gäller tjänstepension för löntagare.

Varför kan näringslivsmaffian år efter år tillåtas stjäla pengar från bl.a. pensionsstiftelser (för vanliga löntagare), när dom  bara förfogar över kanske 10% av aktierna i företagen? Övriga 90 ägs  i praktiken av dig och mig!

Varför tillåts näringslivsmaffian spekulera och bedra dig och mig, och använda mina  90%  -  trots att dom bara äger 10!

Varför tillåts detta narrspel fortsätta år efter år?

Kommentarer
Postat av: frkt

Jag kan livligt föreställa mig efterlevnadsavtalen mellan GP & AS

2006-03-14 @ 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback