Bryssel (3)

32959-36

Även dag 2 regnade det rejält. Först var det ett morgonmöte och sen skulle vi luncha på E*I*. Vi trotsade regnets makter och passerade - mot bättre vetande -  över Grand Place på väg till lunchen.

Torget var nästan folktomt men vi såg en apart figur vid Hotel de Ville, med välbekant lappmössa och  lappkroppens överdel var iförd en gul regncape. Utstyrseln fick inte många stilpoäng. Vi försökte komma därifrån utan att uppmärksammas, men grannlappen har falkögon.

Jasså kommer ni nu - sa han missnöjt - med underliggande meddelande  om att vi borde varit där för länge sedan, trots att vi inte bestämt någon tid!

Javisst - men vi kan inte stanna, vi ska på möte - sa vi!

Han såg skeptiskt på oss och för att på något sätt blidka honom knäpptes denna högstämda bild!  Sen drog vi snabbt som en avlöning, vi sågs inte fler gånger i Bryssel, och jag har inte sett honom hemma heller, persiennerna är nerdragna, kanske han är kvar ytterligare någon dag i EU:s högborg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det du som ber mig om synpunkter? Jag blir lite osäker, eftersom de anonyma kommentarerna har en annan IP-adress än de med avsändare. Men det kanske samanfaller med att jag ändrade lite på mitt alias i samma veva.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback