Bonusinlägg

Gomorron frkt m.fl.,

Svenska näringslivs brödraskapet uttyckte förr nån uppfattning om att svenska direktörslöner var för låga sett i ett internationellt perspektiv. Därför höjdes lönerna till Europas högsta SAMT att de behöll alla de sociala förmåner och pensionsutfästelser (och några till) som ingår i det svenska socialförsäkringssystemet (som kanske är världens bästa sammantaget om man räknar in alla förmåner) och anslutande, som egentligen var tänkt för småfolket - underklassen!

Nu är det inte nån som påstår att svenska direktörslöner är för låga! Jag anser att dom är för höga - men det  tycks jag vara rätt ensam om att tycka!

Att Anitra Steen skulle vara oumbärlig för Systembolaget eller annan viktigt svensk företagsamhet är ju bara trams. Det inser ju alla med förståndet i behåll - som inte behöver/tvingas/tycker om att  slicka GP där bak!

Att vara chef för ett svenskt monopolföretag - typ Systembolaget, klarar dom flesta - och även min svagsinta kusin, men jag tror han är folkpartist (jag ryser) - och därmed persona non grata i detta sammanhang! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag efterlyser din utlovade utvärdering

2006-03-16 @ 09:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback