Sten på börda

32959-111

Idag har jag blandat stort och smått. Helt i onödan gjorde jag en ny buckla under vänster bakdörr. Jag backade på en sten, inget har jag att säga till mitt försvar.

Möjligen att somliga straffar vår Herre genast. M påstår - och hon har vanligtvis rätt - att jag subtilt ville lägga skuld på  J2,  för en annan skåma på höger yttre backspegel. En liten, liten repa, som vid närmare eftertanke visade sig ha funnits där i månader.

Sen går det bara några timmar tills jag med buller och bång backar in i en sten, modell större. Då var det lätt att hålla sig för skratt

32959-110

Dagens andra händelse var roligare. Vi har en ekorre som hoppar runt i vår lilla skog utanför  vardagsrumsfönstret. Den har mycket energi. Och just idag lade den energin på att tömma matbehållaren på innehåll ägnat för småfåglarna. Den hängde raklång från tallen mot behållaren och åt för brinnande livet. En sann akrobat och survivor! Lika bra att käket kommer till nytta, under hela vintern har vi inte sett en enda småfågel där, jag trodde att dom behövde tillskott på vintern, men uppenbarligen inte av oss!

Dagens tredje händelse, eller snarare fundering är varför jag hade kring 10 ggr fler besökare (IP-nummer) än vanligt igår. Vanligtvis har jag ungefär lika många besökare, oavsett vad och hur jag skriver.

Det var verkligen inget speciellt med inlägget igår, möjligen att  den dubbeltydiga rubriken kunde (o)roa!

  • Snygg häck?
Nåt måste ha påverkat, frågan är vad? Inga nyckelord lade jag in och trackback vet jag inte hur det fungerar överhuvudtaget. Nån annan som upplevt liknande och/eller har förklaring!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Men snälla...hur kan du göra samma grej två ggr på en dag?
Ekorrar är alltid kul att titta på. Liv och rörelse är väl det minsta man kan anklaga dom för

Postat av: SolSkuggan

En olycka kommer sällan ensam, hoppas att repen inte blir så dyr...
Ekorrar, jodå. Vi hade en som var helt galen. Jagade runt i hela köket, rev ner gardinerna, välte diskstället och slutligen satte sig i stekpannan...

2006-06-08 @ 01:30:46
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: svartvitan

Ditt inlägg kan ju ha hunnit in i "Senaste inlägget". Eller också är förklaringen helt enkelt att om jag får en ny bloggare som kommenterar ett inlägg som jag skrivit så ser alla mina bloggarvänner den adressen och tittar in hos den som kommenterat hos mig. Vi har också ekorrar. I år har dom byggt bo i vår tall som står nära huset. En dag fick vi se att ekorren flyttade alla sina ungar till ett annat bo i en stor gran bakom huset. Den kan ha flera bon igång samtidigt för olika ändamål.

2006-06-09 @ 14:57:54
URL: http://svartvitan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback