Snygg häck?

Det går kanske inte helt att bortse ifrån att det idag, den 6 juni - är Sveriges nationaldag. Några stollar med kortklippt hår ser säkert dagen på sitt sätt, andra som gillar kungahuset på ett annat. Varianterna är säkert många. Själv bryr jag mig inte särskilt mycket, varför skulle jag göra det? En arbetsfri dag, gillar jag däremot.

32959-109

Barnen hemma på middag, solen kommer på eftermiddagen, och det känns sommar, brunmattan börjar bli grön, men häcken är nog förlorad, den får grävas upp i augusti och ny sättas, om jag får välja, väljer jag häckoxbär (C. lucidus)

Kommentarer
Postat av: svartvitan

Häckoxbär är en vacker häck på hösten. Den blir helt röd. Men den kan vara svår, speciellt i lågland och där marken är lite blöt. Vad heter häcken som går i graven?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback