Självutlämnande?

Det var inte direkt plågsamt att jobba idag, men rejält trött var jag imorse, när jag klev upp, strax före sex. J2 har bilen vilket innebär att färdmedlet till jobbet i huvudsak blev buss, det funkade helt okej, men nätets turlista stämde inte, men med mer tur än skicklighet  löste sig logistikäventyret ändå. Till jobbet kom jag ungefär i samma tid som vanligt!

32959-108


I år har jag tidig semester. Det är inte så många arbetsdagar kvar och det känns skönt.

Jag är deprimerad men luttrad över Gif Sundsvalls bolltjongaräventyr i superettan. Ny onödig förlust igår mot det gamla storlaget Jönköpings södra, med 1-0. I Jönkping finns f.ö. en av Sveriges vackraste fotbollsarenor (Stadsparksvallen), uppe på berget!

De riktigt bra bloggarna griper tag i en, genom språk, bilder, layout och framför allt engagemanget. Om man vill generalisera lite grand kanske man kan säga att  kvinnor är något mer "självutlämnade" än män, i beskrivningen av "känslor" och andra mjuka frågor!

Är det så att känslorna på något sätt  är könsrelaterade? Jag menar att det som faktiskt "känns" inte är bundet till kön - men däremot uttrycksmedlen och formen?

- Det känns som tiden är ur led!


Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Om jag ska generalisera, och det ska jag, så har många män väldigt mycket känslor. Speciellt när det gäller fotboll (deprimerad, luttrad, vackert).

Nä, nu raljerar jag. Det måste vara för att jag bejakar min manliga sida.

Ska du ha semester nu igen? Jag får vänta till augusti. Mend et gör inte så mycket. Det är lugnt och skönt i stan under juli.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback