Semester och Paraguay

Idag är det torsdagen den 15 juni, och det är också - filosofiskt uttryckt - första dagen i resten av mitt liv, och det är också första dagen på min/vår sommarsemester (semesterlagen 1977:480), och då tänker jag närmast på förläggningen av sommarledigheten. Hur kul är det att ha sommarsemester i november, om nu den elaka arbetsgivaren påfordrar detta?  Jag tror att man som anställd har rätt till några sammanhängande veckor i juni-augusti. Och det har jag. M har några fler veckor ledigt än jag - och det är hon väl förtjänt av!
32959-119

Jag vaknade tidigt, och det kan man ju leva med om man är ledig. Tidningen blev i god ordning ordentligt   läst, solen sken och fåglarna kvittrade, till och med ekorren skuttade glatt (och förhoppningsvis mätt på fågelfrö) bland gran och fur.  Nu är det lite gråare - men fint ändå!

Semesterplaner finns det, men det finns också luft i den planeringen. Kanske blir det surströmming till helgen, om M och jag vill, vädergudarna och bror med fru vill. Vi får se!

J1 och J2 är på PSB (Pet Shop Boys) konsert på Cirkus i Stockholm till helgen. Alltså inga barn att uppfostra - i meningen överföra viktig kunskap till på några dagar!

Ikväll är det fotboll på TV. Sverige ska ta sig an Paraguay i den andra matchen i gruppen, och jag är inte helt optimistisk över utgången.  Hur kul tycker vi om hedersamma förluster?  Jag kan leva med en oförtjänt seger (om jag måste)!

Paraguay tänker man inte på så ofta, i vart fall inte jag. Landet ligger inklämt  mellan Boliva, Brasilien och Argentina på den jättelika Sydamerikanska kontinenten. Paraguay har drygt 6 miljoner invånare, företrädesvis bor dom flesta i landets södra delar, huvudsstad är Asuncion! Jag tror att Brasilien är världens femte största land (ytan) - men det är jag inte helt säker på!!

Nu ska jag slappa en stund - rent av vegetera! M städar hos J1.

  • Ur led är tiden och till och med veganerna har börjat vegeterara i sommarvärmen.



Kommentarer
Postat av: Ninni

Surströmming...urk! Det passar min man på att äta när inte jag är hemma, jag har smakat men jag gillade det inte.
Tacka vet jag Suschi!!

Postat av: Gunnel

Du får det att vattnas i munnen på mig. Här är en som har hatat surströmming men nu är det en favorit. Fast jag väntar tills augusti

2006-06-15 @ 23:04:58
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Gunnel

Du får det att vattnas i munnen. Här är en som har hatat just surströmming men nu tillhör den en favorit. Men jag väntar tills augusti

2006-06-15 @ 23:06:11
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Gunnel

Jag stammar inte i vanliga fall...hehe

2006-06-15 @ 23:10:27
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Så var det ju Paraguay igen latmasken...
Vi lyckades ta dem med 1-0, allt enligt min M.
Du... Nu blev jag riktigt riktigt sugen, det blir nog surströmming till midsommar...

2006-06-16 @ 00:48:01
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Ninni

Ja Sverige vann ju...inte för att jag tittade men upplysningar får man ändå!

ha en härlig dag!!

2006-06-16 @ 07:14:30
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback