Kategoriska imperativet

32959-117
Pust och stånk med stön. Idag har vi nog avnjutit årets varmaste dag,  och det är inte enkelt när vi bleka nordbor möter värmens fulla kraft. Då hänger tungorna på såväl  hög som låg, och skugga kan plötsligt och oberäkneligt bli bristvara!  Inga vindpustar alls har hjälpt till att kompensera värmens intensitet!     

32959-116

En stillsam promenad runt sjön har i alla fall åstadkommits. Det är inte så illa och ungefär allt av värde att rapportera om!

Fördjupningen om Kant´s kategoriska imperativ får vi ta en annan dag.






Kommentarer
Postat av: Frida

Vilken fin promenadslinga!

Postat av: frktjatlund

Snabbversionen:
Om alla gjorde som du, hur skulle världen då se ut?

2006-06-12 @ 20:29:18
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Bloggblad

Vilken trevlig blogg du har! Jag har bara läst mina "gamla vanliga" på favvolistan - och för att slippa fortsätta skrivbordsröjningen kom jag på den geniala idén att utöka läsningen.

2006-06-12 @ 21:40:25
URL: http://www.bloggblad.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Det känns samma här...
Från att ha haft +10 grader till kanske vänligaste +15 grader, upplevde vi en smärre chock idag...
Temometern visade 30 grader nu ikväll.
Det är stekhett i huset, fönstren står på vid gavel...
Du... Så vackert ni har det runt sjön...
Väntar med spänning på betraktelsen om Kant...

2006-06-12 @ 22:43:52
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: frkt

Det känns som det har lossnat. Jag håller mig på min kant tills vidare.

2006-06-12 @ 23:40:53
Postat av: Anonym

Snacka om att ha kommit loss!

2006-06-12 @ 23:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback