Dolph

Det här är en sköldpadda - vid namn Dolph. Kanske är namnet taget efter namnen Dolph Lundgren, filmtuffing född 1957, förnamn Hans enligt prästbetyget,  född i Spånga, 198 cm lång, jag tror att han har någon anknytning till det vackra  Ångermanländska  Ådalen. Han har gjort 32 filmer, han har haft en "fling" med Grace Jones, men han är också välutbildad, civilingenjör (kemi) på KTH i Stockholm.

Sköldpaddan får betyget 8 på den tiogradiga bedömningsskalan för sköldpaddor av den här arten. 10 är högsta betyg. Det är J2:s sköldpadda (eller i vart har han förfogande över den, kanske är den på lån, fodervärd, vet inte så noga)!

Det var J2 som mycket försynt undrade hur det kunde komma sig att det inte fanns några dagboknoteringar om hans sköldpadda, som ska var som en familjemedlem, och gå som barn i huset  i sommar. Vitt och brett kan berättas om diverse lösspringande hundar men sköldpaddsavdelningen förefaller missgynnad, hävdar J2, möjligen berättigat

Det finns ju ingen bra förklaring till försyndelsen i fråga. Men nu är skadan - förhoppningsvis reparerad. Bilden gör verkligen inte Dolph rättvisa, jag återkommer med en bättre bild vid ett senare tillfälle.

32959-118

30 grader i dag. Puggens biltermometer indikerade 32 franska grader, men dom ska ju alltid vara värst.

Imorron är jag i Stockholm, åker tidigt och kommer hem sent. Således kan inget inlägg varken begäras eller förväntas. Jag är näst intill förkrossad själv, men kan inget göra.






Kommentarer
Postat av: Spoke

Dessutom har han 160 (tror jag) i IQ... ja inte sköldpaddan Dolph ...utan tuffingen Dolph.

2006-06-13 @ 20:33:32
Postat av: Spoke

Dessutom har han 160 (tror jag) i IQ... ja inte sköldpaddan Dolph ...utan tuffingen Dolph.

2006-06-13 @ 20:34:11
Postat av: SolSkuggan

Hmm... jag är ju ingen sköldpaddekännare och ska därför kanske inte yttra mig, men en liten fundering smyger sig in... Hur ser en sköldpadda ut som lyckas spräcka 10:an..?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback