Superman grillar

32959-177

Den lilla bordsgrillen med det röda locken fungerade alldeles utmärkt. Grillribs och biffar, entrecote är grillade, efter behag. Jag är långt ifrån grillsäker på fisk, och fläskkarré är inte heller min bästa gren!  Den nya elektriska grillkoltändaren fungerade -även den på avsett sätt! Det är trevligt att slippa oset från tändvätskan!

Grannen kom opåkallat över med några danska pilsner. Man har dom grannar man förtjänar. Törs jag säga det - utan att bli snäst!

32959-176

Tack för vintips. Jag ska botanisera på bolaget framöver.

J1 har lyckligt och väl kommit till Barcelona. Det vet vi genom J2 som pratat med en kompis, en nära vän L, som pratat med J1 via MSN. Inkvarteringen uppges vara - Ramblas youth hostel. Las Ramblas lär vara creme de la creme i Barcelona. Gaudi är heller inte helt obekant! 

Vi hade bespetsat på - Supemans returns (Bryan Singer f 1965) efter grillningen, med nya stjärnskottet Brandon Routh som Stålmannen och Kevin Spacey som Lex Luthor, men så blev det inte. Vi ser den senare i stället.  Singer gjorde också  "De misstänkta" (1995) med bl.a. Spacey som Kaiser Söze. Se den, om du inte redan sett den!

Enligt morgonTV är Routh adopterad - inledningsvis bosatt på de stora viddarna i Kansas, ensambarn med manliga förebilder, typ Stålmannen och liknande. Jag törs nog inte utveckla denna fråga nåt mer! Enligt morgontv har såväl Singer som Routh (kanske Spacey) likartade "intressen"!

Det har regnat lite ikväll! Jag misstycker inte.

Every raindrop means a lot  - Tages 1967,  om jag inte minns fel!









Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Du borde förtjäna mer än lite pilsner. Nä, livet är inte rättvist.

Jag tycker att du förbättrat rubrikerna med flera betygsteg. Griller var riktigt bra.

Postat av: SolSkuggan

Tänk ändå.. allt förlöpte ju väl. Gott var det säkert också, dansk pilsner, det är inte heller fy skam!
Häj häj

2006-07-27 @ 22:44:17
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Då var den invigt och allt verkar ju ha fungerat. Så skönt. Bra att allt är bra med Barcelonaresenären. Det känns skönt i hjärtat när man får ett livstecken

2006-07-27 @ 23:27:22
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Ninni

En kall öl är ju aldrig fel..söt liten grill!!

2006-07-28 @ 09:01:25
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback